Regulamin Platformy Carrefour.pl - obowiązujący od 25 maja 2018 r.
-
Definicje
Terminom używanym w niniejszym Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:
-
Aplikacja „Mój Carrefour” – aplikacja (oprogramowanie), której zainstalowanie na urządzeniu mobilnym i zarejestrowanie się w niej pozwala na przystąpienie do Programu Rodzinka (z wyjątkiem Programu Senior), wygenerowanie indywidualnej Karty Mobilnej oraz na digitalizację (przeniesienie do Aplikacji „Mój Carrefour”) Karty Programu Rodzinka;
-
Carrefour – „Carrefour Polska” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Targowa 72, 03-734 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000020710, NIP: 9370008168, REGON: 070569406, o kapitale zakładowym w wysokości 1 970 719 050 zł;
-
Centrum Obsługi Klienta – centrum obsługi Klienta, umożliwiające Klientom kontakt z Operatorem jak również złożenie reklamacji dotyczących Zamówień lub Platformy Carrefour.pl, dostępne za pomocą następujących kanałów kontaktu: e-mail: sklep@carrefour.pl, infolinia: 801 200 000;
-
Dni Robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
-
Dostawca usług płatniczych – Hi-Media Porte-Monnaie Electronique (HPME), instytucja pieniądza elektronicznego, posiadająca akredytację zgodnie z prawem belgijskim, o kapitale zakładowym w wysokości 3 200 000 euro, zarejestrowana w rejestrze osób prawnych pod numerem 0897928802, z siedzibą w 19 Avenue des Volontaires – 1160 Auderghem – Belgia, realizująca obsługę Płatności dokonywanych na Platformie Carrefour.pl; na mocy odrębnej umowy HPME, jako główny dostawca rozwiązania płatniczego, współpracuje z platformą Przelewy24;
-
Karta Mobilna – Karta Mobilna lub Karta Mobilna Senior w rozumieniu Regulaminu Programu Rodzinka dla stałych klientów, generowana po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym Aplikacji Mobilnej i zarejestrowaniu się w niej lub zdigitalizowaniu w niej Karty Programu Rodzinka;
-
Karta Programu Rodzinka – Karta lub Karta Seniora w rozumieniu Regulaminu Programu Rodzinka dla stałych klientów;
-
Klient – osoba fizyczna posiadająca przynajmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która korzysta z Marketplace, w tym zawiera umowy na odległość dotyczące Produktów;
-
Konsument – osoba fizyczna korzystająca z Platformy Carrefour.pl, w tym dokonująca zakupów w Marketplace, w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny);
-
Konto – utworzone po rejestracji indywidualne konto Klienta na Platformie Carrefour.pl, za pomocą którego Klient składa Zamówienia lub korzysta z innych funkcjonalności w ramach Marketplace; Konto nie jest Kontem Programu Rodzinka;
-
Konto Programu Rodzinka – konto w ramach Portalu Carrefour.pl stworzone w celu gromadzenia danych Uczestnika Programu Rodzinka na potrzeby Programu Rodzinka; Konto Programu Rodzinka nie jest Kontem, o którym mowa w pkt 1.10 powyżej;
-
Kupony Rabatowe – kupony rabatowe, o których mowa w Regulaminie Programu Rodzinka dla stałych klientów, uprawniające posiadacza Karty Mobilnej do otrzymania określonych rabatów na produkty dostępne w sklepach sieci Carrefour na zasadach opisanych w Regulaminie Programu Rodzinka dla stałych klientów; Kupony Rabatowe, o których mowa w niniejszym pkt 1.12, nie dotyczą Marketplace;
-
Koszyk – funkcjonalność Marketplace umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta Produktów do zakupu, a także wprowadzenie i modyfikację danych Zamówienia takich jak: rodzaj i liczba Produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formy płatności;
-
Marketplace – funkcjonujący w ramach Platformy Carrefour.pl serwis zakupowy, w którym swoje Produkty oferują różni Sprzedawcy (w tym Carrefour), jak również usługa świadczona drogą elektroniczną przez Operatora, polegająca na udostępnieniu za pomocą Platformy Carrefour.pl funkcjonalności umożliwiających Klientom zawieranie na odległość z różnymi Sprzedawcami umów dotyczących Produktów;
-
Materiały – wszelkie treści zamieszczone przez Użytkownika w ramach Platformy Carrefour.pl, w tym w szczególności opinie o Produktach znajdujących się w asortymencie Marketplace oraz opinie o Sprzedawcach;
-
Operator – podmiot świadczący usługi drogą elektroniczną, opisane w Regulaminie, w tym usługę Marketplace; Operatorem jest Carrefour;
-
Platforma Carrefour.pl – serwis internetowy prowadzony przez Operatora, dostępny pod adresem carrefour.pl, umożliwiający m.in. zapoznawanie się z treściami udostępnionymi przez Carrefour (w tym dotyczącymi sieci stacjonarnych sklepów Carrefour) jak również umożliwiający korzystanie z Marketplace i zawieranie na odległość (online) umów sprzedaży dotyczących Produktów;
-
Płatność – czynność polegająca na zapłacie, w sposób określony w Regulaminie, wynagrodzenia należnego Sprzedawcy, stanowiącego sumę cen poszczególnych Produktów objętych Zamówieniem oraz kosztów dostawy (jeśli dotyczy), pomniejszonych o ewentualne rabaty lub zniżki;
-
Produkt – towar oferowany przez Sprzedawcę w Marketplace lub będący przedmiotem umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zawartej na odległość za pomocą Platformy Carrefour.pl w ramach Marketplace;
-
Profil Sprzedawcy – udostępniona Klientom wydzielona część Platformy Carrefour.pl, zawierająca informacje odnoszące się do Sprzedawcy w Marketplace, takie jak nazwa (firma) Sprzedawcy i dane firmowe;
-
Program Rodzinka – program lojalnościowy, którego organizatorem jest Carrefour, prowadzony w celu nagradzania stałych klientów; zasady prowadzenia i udziału w Programie Rodzinka zostały określone w odrębnym Regulaminie Programu Rodzinka dla stałych klientów, udostępnionym na Platformie Carrefour.pl; Program Rodzinka nie obejmuje Marketplace;
-
Regulamin – niniejszy Regulamin wraz z załącznikami;
-
Sprzedawca – przedsiębiorca, który na podstawie umowy z Carrefour uzyskał dostęp do Marketplace w celu oferowania Produktów i zawierania na odległość z Klientami umów dotyczących Produktów; Sprzedawcą jest również Carrefour w zakresie, w jakim za pomocą Marketplace zawiera z Klientami na odległość umowy dotyczące Produktów;
-
Strona Produktowa – strona na Platformie Carrefour.pl, na której przedstawione są informacje na temat Produktu dostępnego w Marketplace;
-
Uczestnik Programu Rodzinka – osoba fizyczna biorąca udział w Programie Rodzinka;
-
Użytkownik – każda osoba fizyczna, która korzysta z Portalu Carrefour.pl, w tym Klient.
-
Ustawa VAT – ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
-
Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta u Sprzedawcy za pomocą Marketplace, w wyniku którego pomiędzy Sprzedawcą a Klientem dochodzi do zawarcia umowy na odległość dotyczącej Produktu.
-
-
Postanowienia ogólne
-
Regulamin określa warunki:
-
korzystania przez Użytkowników z Platformy Carrefour.pl;
-
świadczenia przez Carrefour na rzecz Użytkowników usług drogą elektroniczną za pomocą Platformy Carrefour.pl, w tym usługi Marketplace;
-
zawierania na odległość umów dotyczących Produktów pomiędzy Sprzedawcami a Klientami w ramach Marketplace.
-
-
W zakresie, w jakim Regulamin odnosi się do usług świadczonych za pomocą systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 tej ustawy.
-
-
Korzystanie z Platformy Carrefour.pl
-
Z chwilą wejścia przez Użytkownika na stronę Platformy Carrefour.pl, Carrefour świadczy Użytkownikowi drogą elektroniczną usługę polegającą na umożliwieniu dostępu do treści i zasobów udostępnionych przez Carrefour oraz zapoznawania się z nimi, jak również umożliwieniu korzystania z wyszukiwarek i innych narzędzi ogólnodostępnych na Platformie Carrefour.pl.
-
W ramach Platformy Carrefour.pl, Carrefour świadczy również drogą elektroniczną usługę polegającą na umożliwieniu Użytkownikowi będącemu Uczestnikiem Programu Rodzinka utworzenia i zarządzania utworzonym przez tego Użytkownika Kontem Programu Rodzinka.
-
Usługi, o których mowa powyżej, są świadczone przez Carrefour nieodpłatnie. Usługi są świadczone w wybranym przez Użytkownika miejscu i czasie oraz przy użyciu wybranych przez Użytkownika urządzeń i aplikacji.
-
Treści i zasoby udostępniane przez Carrefour w ramach Platformy Carrefour.pl (w tym teksty, grafiki, zdjęcia, materiały audiowizualne) obejmują m.in.:
-
dane lokalizacyjne, kontaktowe i informacje na temat godzin otwarcia sklepów stacjonarnych należących do sieci Carrefour;
-
prezentację aktualnych ofert handlowych stacjonarnych sklepów Carrefour, akcji specjalnych organizowanych przez Carrefour lub w których Carrefour uczestniczy jako partner;
-
regulaminy promocji, akcji specjalnych i programów lojalnościowych Carrefour;
-
charakterystyki i warunki korzystania z usług świadczonych przez Carrefour, w tym usług finansowych;
-
artykuły o charakterze edukacyjnym związane np. z ekologią, odpowiedzialnością społeczną, biznesem, poradnictwem żywieniowym;
-
oferty pracy w Carrefour.
-
-
Zamieszczone na Platformie Carrefour.pl porady, w szczególności dotyczące odżywiania, mają charakter wyłącznie poglądowy i informacyjny. Nie mogą one zastąpić fachowej porady specjalisty (np. porady lekarskiej lub dietetycznej).
-
Oferta handlowa stacjonarnych sklepów Carrefour, prezentowana na Platformie Carrefour.pl, stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego tylko o ile wyraźnie w niej tak zastrzeżono.
-
O ile Carrefour nie wskazał inaczej, programy lojalnościowe, akcje specjalne i inne promocje jak również oferty handlowe komunikowane na Platformie Carrefour.pl dotyczą stacjonarnych sklepów sieci Carrefour i nie dotyczą Marketplace.
-
Częścią Platformy Carrefour.pl jest Marketplace. Przeglądanie asortymentu Produktów prezentowanego w ramach Marketplace, zapoznawanie się ze Stronami Produktowymi oraz ogólnodostępnymi Profilami Sprzedawców jest możliwe dla wszystkich Użytkowników i nie wymaga rejestracji.
-
Użytkownik powinien korzystać z Platformy Carrefour.pl zgodnie z jej przeznaczeniem i nie podejmować działań, które mogłyby zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Platformy Carrefour.pl.
-
Z zastrzeżeniem ust. 11 poniżej, zawarta pomiędzy Carrefour a Użytkownikiem umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, o których mowa w ust. 1 powyżej, ulega rozwiązaniu w chwili opuszczenia przez Użytkownika Platformy Carrefour.pl.
-
Warunki świadczenia drogą elektroniczną usług związanych z Kontem Programu Rodzinka, zasady subskrypcji newslettera Carrefour i rezygnacji z niego jak również szczegółowe zasady i warunki dotyczące Marketplace, zostały określone w dalszej części Regulaminu.
-
Każdy Użytkownik przed skorzystaniem z Platformy Carrefour.pl powinien zapoznać się z Regulaminem.
-
-
Konto Programu Rodzinka
-
Każdy Uczestnik Programu Rodzinka ma prawo do założenia Konta Programu Rodzinka.
-
Warunki uczestnictwa w Programie Rodzinka i zasady jego prowadzenia zostały opisane szczegółowo w Regulaminie Programu Rodzinka dostępnym na Platformie Carrefour.pl. Sformułowania pisane od dużej litery w niniejszym § 4, niezdefiniowane w Regulaminie, mają znaczenie przewidziane w Regulaminie Programu Rodzinka.
-
Warunkiem utworzenia Konta Programu Rodzinka jest dokonanie rejestracji poprzez wprowadzenie do elektronicznego formularza utworzenia Konta Programu Rodzinka, dostępnego na Portalu Carrefour.pl, następujących danych:
-
płeć,
-
imię,
-
nazwisko,
-
kod pocztowy,
-
numer Karty Programu Rodzinka (ewentualnie numer kontrolny) lub numer Karty Mobilnej,
-
adres e-mail.
-
-
Uczestnik Programu Rodzinka może również podać dane takie jak: data urodzenia, adres zamieszkania oraz numer telefonu, których podanie nie jest jednak niezbędne do utworzenia Konta Programu Rodzinka.
-
Uczestnik Programu Rodzinka ma prawo edycji danych wskazanych powyżej na zasadach opisanych w rozdziale III Regulaminu Programu Rodzinka.
-
Konto Programu Rodzinka, o którym mowa w niniejszym § 4 Regulaminu, jest odrębnym kontem od Konta, o którym mowa w § 5-6 Regulaminu. W szczególności, Konto Programu Rodzinka nie umożliwia składania Zamówień w ramach Marketplace.
-
Uczestnik Programu Rodzinka może za pośrednictwem Konta Programu Rodzinka:
-
uzyskać dostęp do danych (bez możliwości edycji) przekazanych na potrzeby rejestracji, o której mowa powyżej, lub przekazanych w chwili zgłoszenia uczestnictwa w Programie Rodzinka w formie przewidzianej w Regulaminie Programu Rodzinka;
-
weryfikować liczbę Punktów gromadzonych w ramach Programu Rodzinka;
-
zmienić hasło do Konta Programu Rodzinka;
-
uzyskać dostęp do przewidzianych w ramach Programu Rodzinka kuponów punktowych i przypisać je do Konta Programu Rodzinka, co umożliwia Uczestnikowi będącemu właścicielem Konta Programu Rodzinka ich realizację wyłącznie za okazaniem Karty (bez potrzeby dodatkowego okazywania kuponów punktowych),
-
możliwość wydruku kuponów punktowych przypisanych do Konta Programu Rodzinka,
-
jeśli Uczestnik Programu Rodzinka posiada Kartę Mobilną – możliwość przeglądania i aktywowania Kuponów Rabatowych dostępnych w Aplikacji „Mój Carrefour”.
-
- Uczestnik Programu Rodzinka może w każdym czasie usunąć swoje Konto Programu Rodzinka poprzez skorzystanie z opcji „usuń konto”. Usunięcie Konta Programu Rodzinka nie pozbawia Użytkownika możliwości korzystania z pozostałych usług opisanych w Regulaminie i nie jest równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w Programie Rodzinka.
-
-
Marketplace
-
Operatorem Marketplace jest Carrefour. Operator jest usługodawcą świadczącym Klientom drogą elektroniczną usługę Marketplace w ramach Platformy Carrefour.pl.
-
W zakresie, w jakim Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta odnoszące się do umowy ze Sprzedawcą oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy odnoszące się do umowy z Klientem, Regulamin określa treść umów zawieranych pomiędzy Klientem a Sprzedawcą w ramach Marketplace. Poszczególni Sprzedawcy mogą jednakże na swoich Profilach Sprzedawców udostępnić obowiązujące u nich warunki umowy korzystniejsze dla Klientów bądź Konsumentów niż warunki przewidziane w Regulaminie – w takim wypadku te korzystniejsze warunki zastępują odpowiednie warunki określone w Regulaminie i powinny być po zawarciu umowy potwierdzone Klientowi na trwałym nośniku (np. e-mail).
-
W ramach Marketplace Operator dostarcza jedynie środki techniczne umożliwiające Sprzedawcom i Klientom zawarcie umowy dotyczącej Produktu. Stronami Umowy dotyczącej Produktu, zawieranej na odległość za pomocą Marketplace, są wyłącznie Sprzedawca i Klient. Sprzedawcą może być Carrefour w przypadku złożenia przez Klienta Zamówienia dotyczącego Produktu oferowanego w Marketplace przez Carrefour.
-
Usługa Marketplace obejmuje:
-
umożliwienie Klientowi rejestracji na Platformie Carrefour.pl (założenie Konta) w celu korzystania z serwisu zakupowego Marketplace;
-
umożliwienie Klientowi składania Zamówień u Sprzedawców;
-
umożliwienie Klientowi tworzenia listy zakupów w Marketplace;
-
umożliwienie Klientowi korzystania z kodów rabatowych w ramach Marketplace;
-
prowadzenie Konta i umożliwienie Klientowi korzystania z funkcjonalności Konta, takich jak:
-
wystawianie opinii dotyczących realizacji poszczególnych Zamówień przez Sprzedawców;
-
zamieszczanie opinii dotyczących zakupionych Produktów;
-
zgłaszanie incydentów dotyczących złożonych Zamówień lub zakupionych Produktów;
-
wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie danych dotyczących Klienta, w tym adresów dostawy;
-
przeglądanie historii Zamówień;
-
śledzenie statusu realizacji Zamówień;
-
komunikacja ze Sprzedawcami poprzez wysyłanie wiadomości w ramach Platformy Carrefour.pl;
-
korzystanie z innych funkcjonalności udostępnionych Klientom w ramach Konta.
-
-
-
Korzystanie przez Klienta z usług i funkcjonalności wskazanych w ust. 4 pkt 4.2-4.5 powyżej, jest możliwe po zarejestrowaniu się zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.
-
Z tytułu świadczenia usługi Marketplace Operator nie pobiera od Klientów opłat.
-
-
Rejestracja na Platformie Carrefour.pl i Konto
-
W celu rejestracji na Platformie Carrefour.pl (założenia Konta umożliwiającego korzystanie z Marketplace) Klient powinien wypełnić online formularz rejestracyjny, podając swoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło, a także potwierdzić zapoznanie się z treścią Regulaminu.
-
Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego przez Klienta, Operator, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, przesyła wiadomość zawierającą specjalny link aktywacyjny, przekierowujący do Platformy Carrefour.pl. Skorzystanie z tego linku, zakończone przekierowaniem do Platformy Carrefour.pl, oznacza potwierdzenie dokonania rejestracji i skutkuje aktywacją Konta. Z tą chwilą proces rejestracji zostaje zakończony.
-
Dokonanie rejestracji oznacza zawarcie przez Klienta z Operatorem umowy o świadczenie usługi Marketplace, o której mowa w § 5 Regulaminu, na zasadach określonych w Regulaminie.
-
Po zarejestrowaniu się na Platformie Carrefour.pl każdorazowe logowanie do Konta odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym albo zmienionych następnie przez Klienta za pomocą ustawień Konta.
-
Logowanie do Konta odbywa się poprzez wpisanie w formularzu logowania adresu e-mail oraz hasła przypisanych do Konta. Dane podane przy rejestracji Konta mogą zostać zmienione przez Klienta po zalogowaniu się na Konto.
-
Klient powinien zachować w tajemnicy hasło do swojego Konta na Platformie Carrefour.pl. Operator informuje, że za wyjątkiem wprowadzenia hasła w odpowiednie pole formularza logowania do Konta, nie żąda podawania przez Klienta hasła dostępu do Konta.
-
Konto utworzone w wyniku rejestracji jest prowadzone dla Klienta przez czas nieoznaczony. Klient może zrezygnować z prowadzenia Konta na Platformie Carrefour.pl i zażądać jego usunięcia w każdym czasie. Z tytułu rezygnacji i usunięcia Konta nie są pobierane jakiekolwiek opłaty.
-
W celu usunięcia Konta z Platformy Carrefour.pl Klient powinien skontaktować się z Operatorem pisząc wiadomość do Centrum Obsługi Klienta na adres e-mail: sklep@carrefour.pl. Operator ma prawo weryfikacji tożsamości osoby występującej z żądaniem usunięcia Konta, w celu ustalenia, czy osoba ta jest uprawniona do złożenia dyspozycji usunięcia Konta.
-
-
Informacje o Produktach i warunkach dostawy
-
Strony Produktowe w ramach Marketplace oraz informacje o cenie i dostępności Produktu w asortymencie poszczególnych Sprzedawców nie stanowią oferty Sprzedawców w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu cywilnego.
-
Taki sam Produkt może znajdować się w asortymencie różnych Sprzedawców. W takim wypadku każdy ze Sprzedawców może określić inną cenę Produktu i inne warunki dostawy. Wybór Sprzedawcy, spośród różnych Sprzedawców posiadających taki sam Produkt w swoim asortymencie, leży wyłącznie w gestii Klienta.
-
Z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej, dostawa Produktów z asortymentu poszczególnych Sprzedawców następuje wyłącznie przesyłką kurierską lub pocztową. Poszczególni Sprzedawcy mogą oferować różne sposoby dostawy Produktów (np. współpracować z różnymi firmami kurierskimi), a także oferować dostawę Produktów wyłącznie na określonym obszarze lub obszarach. Szczegółowe informacje o sposobach, obszarze i warunkach dostawy są dostępne na Profilach Sprzedawców.
-
W odniesieniu do Produktów, których sprzedawcą jest Carrefour, możliwy jest również osobisty odbiór przedmiotu Zamówienia w wybranym przez Klienta stacjonarnym sklepie Carrefour spośród dostępnej na Platformie Carrefour.pl listy sklepów, w których jest przewidziana możliwość odbioru osobistego (tzw. Click&Collect). W takim wypadku wybrany przez Klienta sklep Carrefour jest punktem odbioru Produktów kupionych od Carrefour.
-
Ceny Produktów dostępnych u poszczególnych Sprzedawców:
-
zawierają podatki (w tym podatek VAT, jeżeli dotyczy) i są podawane w złotych;
-
nie zawierają kosztów dostawy (tj. opłat za transport, dostarczenie, usługi pocztowe).
-
-
Koszty dostawy, o których mowa w ustępie poprzedzającym, zależą od Sprzedawcy, sposobu dostarczenia Produktu do Klienta, a także od wartości oraz wielkości Zamówienia u danego Sprzedawcy. Koszty te są podawane przy wyborze przez Klienta sposobu dostawy Produktu. Całkowity koszt Zamówienia (tj. cena Produktów objętych Zamówieniem wraz z kosztami dostawy) jest wskazany w Koszyku przed złożeniem Zamówienia przez Klienta. Dany Sprzedawca może również oferować darmową dostawę w odniesieniu do określonych Zamówień – informacje w tym zakresie są dostępne na Profilach Sprzedawców oraz są widoczne w trakcie składania Zamówienia.
-
Sprzedawcy, w zakresie oferowanych przez siebie Produktów i sposobów dostawy, mogą dokonywać na bieżąco zmian w cenach Produktów i cenach dostawy. Zmiana ceny, dokonana przez danego Sprzedawcę, nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany ceny.
-
Sprzedawca jest zobowiązany wydać zakupiony Produkt niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa Klienta z danym Sprzedawcą stanowi inaczej, z uwzględnieniem ust. 9-10 poniżej.
-
W odniesieniu do danego Produktu Sprzedawca może zadeklarować przewidywany czas dostawy. Przewidywany czas dostawy jest liczony w Dniach Roboczych od momentu zawarcia umowy dotyczącej sprzedaży danego Produktu do dnia, w którym nastąpi pierwsza próba doręczenia przesyłki z tym Produktem. Przewidywany czas dostawy obejmuje czas realizacji Zamówienia (realizacja Zamówienia zostaje zakończona z chwilą przekazania zamówionego Produktu firmie kurierskiej lub poczcie do wysyłki) oraz przewidywany czas dostarczenia przesyłki, zgodnie z czasem deklarowanym przez daną firmę kurierską lub pocztę. W przypadku, gdy Zamówienie złożone u danego Sprzedawcy obejmuje Produkty o różnym przewidywanym czasie dostawy, przewidywany czas dostawy dla całego Zamówienia odpowiada najdłuższemu z tych terminów.
-
W przypadku Produktów zakupionych od Carrefour, podlegających odbiorowi osobistemu w sklepie stacjonarnym Carrefour (tzw. Click&Collect), termin, w którym skompletowany przedmiot Zamówienia będzie gotowy do odbioru osobistego, jest wskazywany Klientowi podczas składania Zamówienia i jest liczony w Dniach Roboczych. W przypadku, gdy Zamówienie obejmuje Produkty o różnym przewidywanym czasie realizacji, czas realizacji dla całego Zamówienia odpowiada najdłuższemu z tych terminów.
-
-
Składanie Zamówień
-
Klient może w ramach Marketplace składać Zamówienia na Produkty dostępne w asortymencie Sprzedawców przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem zakazów lub ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa.
-
Zamówienia mogą składać wyłącznie Klienci, którzy zarejestrowali się na Platformie Carrefour.pl zgodnie z § 6 Regulaminu i posiadają aktywne Konto.
-
W celu złożenia Zamówienia należy:
-
wybrać Produkt i jego ilość a ponadto – jeśli dany Produkt jest w asortymencie więcej niż jednego Sprzedawcy – wybrać Sprzedawcę, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
-
po skompletowaniu w Koszyku wszystkich Produktów i ewentualnym wprowadzeniu kodu rabatowego, kliknąć przycisk „Zamawiam” w celu przejścia do formularza zamówienia;
-
zalogować się do Konta (jeżeli Klient nie jest jeszcze zalogowany) lub dokonać rejestracji (jeżeli Klient nie posiada Konta);
-
podać dane rozliczeniowe (dane do rachunku/faktury), jeśli są inne niż dane podane wcześniej w związku z prowadzeniem Konta, oraz zaznaczyć, czy Sprzedawca ma wystawić fakturę;
-
podać dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, jeżeli dane te nie zostały dotychczas podane lub różnią się od danych podanych wcześniej w związku z prowadzeniem Konta, albo – w przypadku odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym Carrefour (tzw. Click&Collect) – wybrać sklep, w którym ma nastąpić odbiór osobisty, a także (opcjonalnie) podać numer telefonu do kontaktu;
-
wybrać sposób dostawy;
-
wybrać sposób Płatności;
-
potwierdzić wybrane Produkty, Sprzedawcę, sposób dostawy oraz sposób Płatności, a następnie kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny) w celu potwierdzenia woli złożenia Zamówienia i potwierdzenia, że Klient wie, że Zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty;
-
opłacić Zamówienie w jeden z dostępnych sposobów Płatności (z wyjątkiem Zamówienia złożonego w Carrefour z opcją odbioru osobistego w stacjonarnym sklepie Carrefour i Płatnością przy odbiorze).
-
-
Prawidłowe zakończenie procesu składania Zamówienia jest potwierdzane stosownym komunikatem wyświetlanym na Platformie Carrefour.pl.
-
Sprzedawcy nie prowadzą w Marketplace sprzedaży hurtowej. Sprzedawcy są uprawnieni do wprowadzenia maksymalnej liczby sztuk określonego Produktu lub kategorii Produktów, objętej jednym Zamówieniem. Informacje o ograniczeniach dotyczących maksymalnej liczby sztuk określonego Produktu lub kategorii Produktów, objętej jednym Zamówieniem, są dostępne na Profilach Sprzedawców.
-
Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży danego Produktu (Produktów), zgodnie z informacjami dostępnymi na Stronie Produktowej danego Produktu (Produktów) i zgodnie z treścią Zamówienia.
-
W ramach procesu składania Zamówienia, Klient może umieścić w Koszyku Produkty z asortymentu różnych Sprzedawców. W ten sposób Klient może jednocześnie złożyć Zamówienia na poszczególne Produkty u wielu Sprzedawców, a w konsekwencji zawrzeć umowy sprzedaży z różnymi Sprzedawcami. W takim wypadku poszczególne Zamówienia przekazywane są przez Operatora w ramach Marketplace do odpowiednich, wybranych przez Klienta, Sprzedawców.
-
W przypadku Zamówień z dostawą, gdy Klient składa jednocześnie Zamówienia u wielu Sprzedawców (ust. 7 powyżej), do każdego z tych Zamówień doliczane są koszty dostawy Produktów obowiązujące u danego Sprzedawcy, zgodnie z opcjami dostawy wybranymi przez Klienta spośród opcji dostępnych u danego Sprzedawcy.
-
Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia na adres e-mail Klienta wskazany w jego Koncie zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę Zamówienia. Niezwłoczne potwierdzenie otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę oznacza, że Klient jest związany złożoną temu Sprzedawcy ofertą, o której mowa powyżej, przez okres wskazany w § 9 Regulaminu. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia nie oznacza jeszcze zawarcia umowy przez Klienta ze Sprzedawcą.
-
-
Potwierdzenie przyjęcia i anulowanie Zamówień
-
Jeżeli realizacja Zamówienia przez Sprzedawcę jest możliwa, na adres e-mail Klienta zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji (potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji).
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta, o której mowa w § 8 ust. 6 Regulaminu. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia dochodzi pomiędzy Klientem a Sprzedawcą do zawarcia umowy dotyczącej tego Zamówienia, z zastrzeżeniem ust. 3-4 poniżej.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji jest dokonywane w terminie 5 dni od chwili potwierdzenia otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę zgodnie z § 8 ust. 9 Regulaminu. W tym samym czasie Sprzedawca może za pomocą poczty elektronicznej:
-
powiadomić Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią w całości;
-
powiadomić Klienta o częściowej niemożliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią.
-
-
W przypadku, w którym Sprzedawca nie potwierdzi przyjęcia Zamówienia do realizacji w terminie wskazanym w ustępie poprzedzającym lub w tym terminie poinformuje Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią w całości, Zamówienie jest anulowane, a oferta złożona przez Klienta, o której mowa w § 8 Regulaminu, przestaje go wiązać. Ponadto w przypadku Klienta będącego Konsumentem, oferta przestaje go wiązać również w przypadku, o którym mowa w art. 31 ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
-
W przypadku, gdy realizacja części Zamówienia zgodnie z jego treścią nie będzie możliwa, Sprzedawca może zaproponować Klientowi:
-
anulowanie całości Zamówienia złożonego u tego Sprzedawcy;
-
anulowanie Zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa zgodnie z jego treścią (w tym w określonym w Zamówieniu terminie);
-
inną zmianę treści Zamówienia, w tym zmianę terminu realizacji Zamówienia.
-
-
W przypadku, gdy Klient w terminie 5 dni od daty powiadomienia o częściowej niemożności realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią nie wyrazi zgody na anulowanie Zamówienia w części zgodnie z ust. 5 powyżej lub inną zmianę treści Zamówienia (w tym również w przypadku braku możliwości nawiązania kontaktu z Klientem z przyczyn nieleżących po stronie Operatora lub Sprzedawcy), Zamówienie jest anulowane w całości.
-
W przypadku odbioru osobistego przedmiotu Zamówienia w sklepie Carrefour (dotyczy wyłącznie Produktów, których sprzedawcą jest Carrefour zamówionych w opcji Click&Collect), Klient jest zobowiązany do odebrania przedmiotu zamówienia w terminie 14 dni od daty otrzymania powiadomienia o gotowości do odbioru Zamówienia. W przypadku nieodebrania przedmiotu Zamówienia w powyższym terminie, zamówienie złożone przez Klienta jest anulowane. O anulowaniu Zamówienia z tej przyczyny Klient jest powiadamiany na adres poczty elektronicznej.
-
Do momentu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji, Zamówienie może być również anulowane przez Klienta. W celu anulowania Zamówienia Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą (np. za pomocą wiadomości wysłanej w ramach Konta). W przypadku, gdy Zamówienie złożono do Carrefour, w celu anulowania Zamówienia należy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta pisząc na adres: sklep@carrefour.pl. Potwierdzenie anulowania Zamówienia przez Klienta jest przesyłane na adres e-mail Klienta.
-
W przypadku anulowania Zamówienia zgodnie z postanowieniami ustępów poprzedzających, jeżeli Klient dokonał Płatności, wpłacone przez niego środki są zwracane na zasadach opisanych w § 10 Regulaminu. W przypadku częściowego anulowania Zamówienia, środki są zwracane w części, w jakiej Zamówienie zostało anulowane.
-
-
Płatności
-
Z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej, Płatności za Zamówienie można dokonać wyłącznie z góry (przedpłata) jednym z systemów płatności elektronicznych dostępnych na Platformie Carrefour.pl (płatność kartą płatniczą lub systemem płatności internetowych, zgodnie z informacjami dostępnymi na Platformie Carrefour.pl). Płatności elektroniczne są obsługiwane przez Dostawcę usług płatniczych. Przyjęcie Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę jest możliwe z chwilą otrzymania przez niego od Dostawcy usług płatniczych potwierdzenia poprawnego wykonania Płatności.
-
W przypadku Zamówienia składanego do Carrefour, gdy w Koszyku znajdują się wyłącznie Produkty, których sprzedawcą jest Carrefour, zaś przedmiot Zamówienia ma podlegać odbiorowi osobistemu w stacjonarnym sklepie Carrefour, Płatności można dokonać – według wyboru Klienta – w formie przedpłaty, zgodnie z ust. 1 powyżej, albo przy odbiorze przedmiotu Zamówienia. W stacjonarnych sklepach Carrefour, w których możliwy jest osobisty odbiór Zamówienia, są akceptowane płatności gotówką, kartą płatniczą jak również kartą podarunkową Carrefour.
-
W przypadku, o którym mowa w § 8 ust. 7 Regulaminu (jednoczesne złożenie Zamówień u różnych Sprzedawców) Klient dokonuje jednej płatności z góry za wszystkie Zamówienia z Koszyka. W takim wypadku kwoty należne poszczególnym Sprzedawcom są automatycznie rozdzielane pomiędzy Sprzedawców.
-
Mając na względzie, że stroną zawartej z Klientem w ramach Marketplace umowy sprzedaży Produktu jest Sprzedawca, na Sprzedawcy ciąży obowiązek udokumentowania sprzedaży Produktu zgodnie z właściwymi przepisami prawa podatkowego, w tym – jeżeli dotyczy – wystawienia i doręczenia Klientowi faktury albo, w danym wypadku, paragonu fiskalnego. Klient prowadzący działalność gospodarczą składając Zamówienie na Produkt w ramach Platformy Carrefour.pl akceptuje otrzymanie od Sprzedawcy faktury elektronicznej.
-
Klient może skorzystać z kodu rabatowego otrzymanego od Operatora, Sprzedawcy lub od innego podmiotu, który udostępnia kody rabatowe upoważniające do otrzymania rabatu w ramach Platformy Carrefour.pl. Kod rabatowy powinien być wprowadzony przez Klienta w ramach Koszyka, przed przejściem do formularza składania Zamówienia.
-
Kody rabatowe, o których mowa powyżej, posiadają okres ważności, w czasie którego Klient może skorzystać z rabatu. Kody rabatowe mogą również posiadać inne ograniczenia, w szczególności mogą uprawniać do uzyskania opustu tylko u określonego Sprzedawcy lub Sprzedawców, zgodnie z informacjami udostępnionymi Klientowi wraz z kodem rabatowym. Jeżeli wyraźnie nie zaznaczono inaczej, opusty uzyskane po wprowadzeniu kodu lub kodów rabatowych nie sumują się, a kody rabatowe nie mogą być wykorzystane przy dokonywaniu Płatności w odniesieniu do Produktów oferowanych w sprzedaży promocyjnej i w ramach ofert specjalnych. Po upływie daty ważności kodu rabatowego, skorzystanie z kodu rabatowego jest niemożliwe.
-
W przypadku anulowania Zamówienia lub części Zamówienia zgodnie z postanowieniami § 9 Regulaminu, zwrot Płatności dokonanej przez Klienta następuje niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty anulowania Zamówienia lub części Zamówienia. W przypadku częściowego anulowania Zamówienia, zwrotowi podlega odpowiednia część ceny. Za dokonanie zwrotu Płatności odpowiedzialny jest Sprzedawca, u którego doszło do anulowania Zamówienia lub części Zamówienia.
-
Zwrot Płatności jest dokonywany przez Sprzedawcę przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku dokonania Płatności z rachunku bankowego/rachunku w SKOK lub za pomocą karty płatniczej, zwrot Płatności następuje na ten rachunek w banku/SKOK-u lub na rachunek powiązany z kartą płatniczą, której użyto dla dokonania Płatności.
-
-
Odwrotne obciążenie VAT
-
W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, składających Zamówienia obejmujące Produkty wymienione w poz. 28–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT tj.: procesory; komputery przenośne, takie jak: tablety, notebooki, laptopy, telefony komórkowe, w tym smartfony; konsole do gier wideo (stosowane z odbiornikiem telewizyjnym lub samodzielnym ekranem) i pozostałe urządzenia do gier zręcznościowych lub hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem (z wyłączeniem części i akcesoriów), których wartość w ramach jednolitej gospodarczo transakcji obejmującej te Produkty przekracza kwotę 20 000 zł netto, nie stosuje się postanowień § 9 ust. 1 do 6 Regulaminu, a przyjęcie Zamówienia do realizacji i zawarcie umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem odbywa się na zasadach określonych w niniejszym § 11.
-
Za jednolitą gospodarczo transakcję w rozumieniu Ustawy VAT uznaje się transakcję obejmującą umowę, w ramach której występuje jedna lub więcej dostaw towarów wymienionych w poz. 28–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT, nawet jeżeli są one dokonane na podstawie odrębnych Zamówień lub wystawianych jest więcej faktur dokumentujących poszczególne dostawy. Za jednolitą gospodarczo transakcję uznaje się również transakcję obejmującą więcej niż jedną umowę, jeżeli okoliczności towarzyszące tej transakcji lub warunki, na jakich została ona zrealizowana, odbiegały od okoliczności lub warunków zwykle występujących w obrocie towarami wymienionymi w poz. 28–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT.
-
Po złożeniu Zamówienia, w sytuacji, w której dotyczy ono Produktów wymienionych w poz. 28–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT w ramach jednolitej gospodarczo transakcji, których wartość przekracza kwotę 20 000 zł netto, z Klientem skontaktuje się Sprzedawca w celu ustalenia warunków realizacji Zamówienia z uwzględnieniem zasady odwrotnego obciążenia VAT. W szczególności Sprzedawca przed potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji może żądać dokumentów potwierdzających, że Kupujący jest podatnikiem VAT czynnym i do danej transakcji stosuje się odwrotne obciążenie VAT.
-
Po ustaleniu warunków realizacji Zamówienia i ewentualnym przedstawieniu dokumentów zgodnie z ustępem poprzedzającym, Sprzedawca przesyła potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji. Do zawarcia umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem dochodzi z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji dokonywane jest w terminie 5 dni od chwili potwierdzenia otrzymania przez Sprzedawcę Zamówienia zgodnie z § 8 ust. 9 Regulaminu. W przypadku, w którym Sprzedawca nie potwierdzi przyjęcia Zamówienia do realizacji w terminie wskazanym w ustępie poprzedzającym lub poinformuje Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia zgodnie z jego treścią w całości, Zamówienie jest anulowane.
-
Zapłata należności z tytułu sprzedaży Produktów wymienionych w poz. 28–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT w ramach jednolitej gospodarczo transakcji, których wartość przekracza kwotę 20 000 zł netto, może nastąpić wyłącznie z rachunku płatniczego Klienta, który umożliwia Sprzedawcy identyfikację składającego zlecenie płatnicze.
-
W przypadkach Umów sprzedaży, w ramach których występuje jedna lub więcej dostaw Produktów wymienionych w poz. 28–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT, nawet jeżeli są one dokonane na podstawie odrębnych Zamówień lub wystawianych jest więcej faktur dokumentujących poszczególne dostawy, uznawanych za jednolitą gospodarczo transakcję w rozumieniu Ustawy VAT, Klient zobowiązany jest do przyjęcia i podpisania wystawionych przez Sprzedawcę odpowiednich dokumentów księgowych w celu dopełnienia zobowiązań, przewidzianych procedurą odwrotnego obciążenia VAT, o których mowa w Ustawie VAT.
-
W przypadku, gdy Klient składając Zamówienie w ramach jednolitej gospodarczo transakcji, w rozumieniu Ustawy VAT, której wartość przekracza kwotę 20 000 zł netto, zapłaci cenę Produktu wymienionego w poz. 28–28c załącznika nr 11 do Ustawy VAT korzystając z udostępnionych na Platformie Carrefour.pl opcji płatności, uiszczona kwota zostanie rozliczona na poczet transakcji podlegającej zasadzie odwrotnego obciążenia VAT, realizowanej na warunkach uzgodnionych ze Sprzedawcą, a ewentualna nadwyżka zostanie zwrócona Klientowi na rachunek wskazany przez Klienta.
-
-
Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość ze Sprzedawcą
-
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy zawartej na odległość za pośrednictwem Platformy Carrefour.pl w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę oraz z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej. Termin do odstąpienia od umowy liczony jest:
-
w przypadku sprzedaży rzeczy – od dnia, w którym w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy;
-
w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach – od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy, partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy;
-
w przypadku umowy polegającej na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy;
-
w pozostałych przypadkach – od daty zawarcia umowy.
-
-
Konsument, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną do Sprzedawcy). Szczegółowe dane kontaktowe Sprzedawcy, na które mogą być kierowane oświadczenia Konsumentów o odstąpieniu od umowy z tym Sprzedawcą, są dostępne na Profilu Sprzedawcy.
-
Operator informuje, że przy Zamówieniach dokonywanych w ramach Marketplace, w przypadku, o którym mowa w § 8 ust. 7 Regulaminu (jednoczesne złożenie Zamówień u różnych Sprzedawców), Konsument – zgodnie z postanowieniami § 9 Regulaminu – zawiera umowę na odległość z każdym z takich Sprzedawców oddzielnie. W takim przypadku wykonanie przez Konsumenta uprawnienia do odstąpienia od umowy wobec jednego ze Sprzedawców nie wpływa na umowy zawarte z innymi Sprzedawcami.
-
Wykonując uprawnienie do odstąpienia od umowy Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do Regulaminu, jak również z ustawowego wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (wzór dostępny jest pod adresem http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/827/1, wymagany jest program do odczytywania dokumentów w formacie PDF, np. Adobe Acrobat Reader). Skorzystanie z powyższych wzorów nie jest obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, Sprzedawca zobowiązany jest zwrócić Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego Płatności, w tym koszty dostawy Produktu, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę. Z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, zwrot Płatności następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca jest zobowiązany dokonać zwrotu Płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku dokonania Płatności z rachunku bankowego/rachunku w SKOK lub za pomocą karty płatniczej, zwrot Płatności następuje na ten rachunek w banku/SKOK-u lub na rachunek powiązany z kartą płatniczą, której użyto dla dokonania Płatności.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem Płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Uprawnienie do wstrzymania zwrotu Płatności nie przysługuje Sprzedawcy w przypadku, w którym Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta.
-
W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest zwrócić Produkt Sprzedawcy lub – w przypadku gdy ma to zastosowanie – osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru Produktu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Adres do zwrotu (odesłania) Produktu jest podany na Profilu Sprzedawcy.
-
W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do poniesienia wyłącznie bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu (np. koszt odesłania Produktu do Sprzedawcy). Konsument nie jest zobowiązany do poniesienia bezpośrednich kosztów zwrotu Produktu w przypadku, w którym Sprzedawca zgodził się ponieść te koszty lub w innych przypadkach przewidzianych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
-
Stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
-
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
-
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia od umowy;
-
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usług.
-
-
Uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w niniejszym § 12 Regulaminu, nie przysługuje Klientowi niebędącemu Konsumentem.
-
-
Reklamacje
-
Reklamacje dotyczące Produktów zakupionych u poszczególnych Sprzedawców oraz dotyczące umów zawartych z poszczególnymi Sprzedawcami należy kierować do Sprzedawców. W ramach Marketplace Operator umożliwia złożenie reklamacji bezpośrednio u Sprzedawcy za pomocą Konta Klienta. Reklamacje dotyczące Produktów zakupionych od Carrefour można składać za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta lub pisemnie na adres siedziby Carrefour. Poszczególni Sprzedawcy na swoich Profilach Sprzedawców mogą zamieścić szczegółowe informacje dotyczące stosowanej u nich procedury reklamacyjnej, w szczególności dotyczące informacji i danych, jakie powinny znaleźć się w reklamacji.
-
Reklamacje dotyczące wad fizycznych lub prawnych zakupionych Produktów załatwiane są zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady (z uwzględnieniem § 14 ust. 4 Regulaminu). Składając reklamację dotyczącą wad fizycznych lub prawnych zakupionego Produktu, Klient może skorzystać z formularza reklamacji, dostępnego do pobrania na Platformie Carrefour.pl. Skorzystanie z formularza, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jest dobrowolne i nie jest warunkiem dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
-
Reklamacje związane z działaniem Platformy Carrefour.pl, w tym usługą Marketplace, mogą być zgłaszane Operatorowi za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta lub pisemnie na adres siedziby Operatora.
-
O ile krótszy czas udzielania odpowiedzi na reklamację nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedź na reklamację jest udzielana w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania, z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej.
-
Odpowiedź na reklamację złożoną przez Klienta będącego Konsumentem na podstawie przepisów o rękojmi jest udzielana w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
-
Odpowiedź na reklamację jest udzielana na piśmie lub innym trwałym nośniku (np. e-mailowo).
-
-
Odpowiedzialność Sprzedawców
-
Zgodnie z obowiązującym prawem, Sprzedawcy są obowiązani dostarczyć Produkty bez wad. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne zakupionego Produktu na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Jakiekolwiek postanowienie Regulaminu, w tym jego § 13 i 14, nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumentów przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności w art. 556–576 Kodeksu cywilnego.
-
Produkty sprzedawane przez Sprzedawców mogą być objęte gwarancją udzieloną przez Sprzedawcę, producenta, dystrybutora lub inny podmiot trzeci. Gwarancja (jeżeli jest nią objęty sprzedany Produkt) nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Informacje dotyczące ewentualnej gwarancji i jej warunków udzielane są przez Sprzedawców. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej lub innym oświadczeniu gwarancyjnym.
-
W przypadku Produktu objętego gwarancją, Klient może reklamować Produkt posiadający wady:
-
korzystając z uprawnień wynikających z gwarancji – w tym wypadku Klient reklamuje Produkt zgodnie z treścią gwarancji (np. w serwisie gwarancyjnym), a Sprzedawca (o ile sam nie jest gwarantem) może być tylko pośrednikiem przekazującym reklamację;
-
korzystając z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi – w takim przypadku Klient może złożyć reklamację do Sprzedawcy na podstawie rękojmi stosownie do postanowień § 13 Regulaminu.
-
-
Klient nabywający Produkt w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą (Klient niebędący Konsumentem) ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktu ogranicza się do uprawnienia Klienta niebędącego Konsumentem do żądania usunięcia wady, a ponadto odpowiedzialność ta jest ograniczona do 12 miesięcy od daty wydania Produktu. W takim przypadku Sprzedawca wedle swego wyboru niezwłocznie wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Sprzedawca może również zaproponować odstąpienie od umowy za zwrotem takiemu Klientowi niebędącemu Konsumentem ceny zapłaconej za Produkt dotknięty wadą fizyczną. W pozostałym zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktu w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami jest wyłączona. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy za szkody wyrządzone Klientom niebędącym Konsumentami z powodu wady Produktu ogranicza się do kwoty, jaką taki Klient zapłacił Sprzedawcy za nabycie danego Produktu.
-
-
Odpowiedzialność Operatora
-
Operator ponosi odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie Platformy Carrefour.pl, w tym za prawidłowe przekazanie pomiędzy Klientem a Sprzedawcą informacji w ramach procesu składania Zamówień w Marketplace.
-
Warunki umowy dotyczącej Produktu z Marketplace, takie jak cena, termin wykonania umowy, koszty i sposoby dostawy uzgadniają pomiędzy sobą Klient i Sprzedawca. Sprzedawca odpowiada ponadto za obsługę posprzedażną Klienta (jeśli dotyczy) oraz za przekazanie Klientowi informacji wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa. Z zastrzeżeniem przypadków, w których Operator prowadzi sprzedaż Produktów jako Sprzedawca, Operator nie jest stroną umowy dotyczącej Produktu zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem w ramach Marketplace i nie ponosi odpowiedzialności za jej wykonanie.
-
W ramach procesu składania i realizacji Zamówień, na podany adres e-mail Klienta są przesyłane wiadomości dotyczące tego Zamówienia (np. potwierdzenie otrzymania Zamówienia, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia i zawarcia umowy na odległość, informacja o statusie realizacji Zamówienia, itp.).
-
-
Warunki techniczne
-
Do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Platformy Carrefour.pl wymagany jest komputer z dostępem do sieci Internet (zalecane jest szerokopasmowe łącze) i przeglądarką internetową obsługującą CSS i JavaScript (Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari – zalecane jest korzystanie z przeglądarki w aktualnej wersji). Do prawidłowego funkcjonowania Platformy Carrefour.pl zalecana jest ponadto obsługa okien wyskakujących (pop-up) oraz włączona obsługa plików cookies pochodzących z Platformy Carrefour.pl.
-
Operator może udostępnić Platformę Carrefour.pl również za pomocą innych kanałów dostępu niż serwis internetowy (takich jak np. aplikacja mobilna), określając zarazem szczególne warunki korzystania z takich kanałów dostępu. Aktualne informacje o dostępnych dla Użytkowników kanałach dostępu do Platformy Carrefour.pl i warunkach korzystania z takich kanałów dostępne są na stronach internetowych Platformy Carrefour.pl.
-
Do składania Zamówień w Marketplace jest niezbędne posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
-
Operator informuje, że Platforma Carrefour.pl nie stanowi narzędzia przeznaczonego do utrwalania i przechowywania Materiałów. Operator nie gwarantuje, że zamieszczone przez Klienta Materiały będą stale dostępne na stronach internetowych Platformy Carrefour.pl.
-
Operator nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia lub ograniczenia dostępności Platformy Carrefour.pl na czas niezbędny do przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Platformy Carrefour.pl. Operator dołoży starań, aby ewentualne zawieszenie dostępności Platformy Carrefour.pl było dokonywane w godzinach nocnych i trwało możliwie jak najkrócej. O planowanych przerwach w dostępności Platformy Carrefour.pl Operator powiadomi z odpowiednim wyprzedzeniem za pomocą stosownego komunikatu na Platformie Carrefour.pl.
-
-
Treści bezprawne
-
W ramach korzystania z usług dostępnych w ramach Platformy Carrefour.pl niedozwolone jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, w tym:
-
informacji i danych (w tym Materiałów), spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego lub stabilności Platformy Carrefour.pl;
-
treści (w tym Materiałów) naruszających prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskie i prawa do znaków towarowych Sprzedawcy lub osób trzecich;
-
treści (w tym Materiałów) w inny sposób naruszających bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa lub naruszających dobre obyczaje.
-
-
Za Materiały sprzeczne z dobrymi obyczajami uznaje się materiały niezgodne z charakterem danej funkcjonalności Platformy Carrefour.pl, w której zostały zamieszczone. Niezgodne z charakterem danej funkcjonalności Platformy Carrefour.pl są: Materiały mogące naruszać moralność publiczną, w tym zawierające wulgaryzmy, Materiały nieodnoszące się do Produktu lub Sprzedawcy, których dotyczy opinia, Materiały naruszające prywatność osób trzecich (w tym zawierające ich numery telefonów, adresy e-mail lub dane adresowe), a także materiały służące promocji lub reklamie usług, Produktów lub działalności innych niż Produkty lub Sprzedawcy, do których się odnoszą, w tym mające postać linków do innych stron internetowych.
-
Operator jest uprawniony do usuwania lub uniemożliwiania dostępu na Platformie Carrefour.pl do Materiałów sprzecznych z prawem, naruszających prawa osób trzecich, dobra osobiste, zasady współżycia społecznego lub postanowienia Regulaminu. O zamiarze usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do Materiału zamieszczonego przez Klienta, Klient zostanie powiadomiony na adres e-mail zarejestrowany w Koncie. Zgodnie z obowiązującym prawem, w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia o bezprawnym charakterze Materiału lub związanej z nim działalności, Operator nie jest zobowiązany do zawiadomienia Klienta.
-
Operator, stosownie do powszechnie obowiązujących przepisów prawa, nie ma obowiązku sprawdzania Materiałów zamieszczonych przez Użytkowników na Platformie Carrefour.pl. Operator niezwłocznie uniemożliwi jednakże dostęp do Materiału w przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danego Materiału lub związanej z nim działalności.
-
W przypadku gdy którykolwiek z Materiałów zamieszczonych w ramach Platformy Carrefour.pl narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, zasady współżycia społecznego lub Regulamin, należy poinformować o tym Operatora na adres poczty elektronicznej naruszenia@carrefour.pl lub za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta, wskazując adres internetowy, pod którym dostępny jest dany Materiał w ramach Platformy Carrefour.pl oraz informując, na czym polega naruszenie.
-
-
Dane osobowe
-
Administratorem danych podawanych przez Użytkowników w ramach Platformy Carrefour.pl jest Operator („Carrefour Polska” sp. z o.o. z adresem siedziby: ul. Targowa 72, 03-734 Warszawa).
-
Z administratorem można się skontaktować poprzez Centrum Obsługi Klienta - adres email: sklep@carrefour.pl, telefonicznie pod numerem 801 200 000 lub pisemnie na adres siedziby administratora.
-
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować poprzez adres e-mail iod@carrefour.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora z dopiskiem „IOD”. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
-
Dane osobowe Klienta będą przetwarzane w celu:
-
świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem, w tym umożliwienia zawierania umów sprzedaży Produktów w Marketplace – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy;
-
wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na administratorze, w szczególności w zakresie rachunkowości – podstawią prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
-
komunikacji marketingowej oraz prowadzenia analiz marketingowych w tym profilowania, w celu dostosowania przesyłanych treści marketingowych - podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na kierowaniu do Klienta treści marketingowych dotyczących towarów i usług administratora pocztą tradycyjną, a w przypadku wyrażenia przez Użytkownika zgody (subskrypcji), o której mowa w § 19 Regulaminu, dane osobowe podane przez Użytkownika są przetwarzane przez Operatora w celu świadczenia usługi newslettera – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na wysyłaniu newslettera na podany przez Użytkownika adres e-mail;
- ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na umożliwieniu administratorowi ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami;
-
analitycznym i statystycznym – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes administratora polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników na Platformie Carrefour.pl i sposobu korzystania z konta, a także ich preferencji w celu poprawy funkcjonalności.
-
-
W przypadku złożenia Zamówienia na Produkt, dane Klienta niezbędne do realizacji Zamówienia (w tym imię i nazwisko, adres, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, dane do wystawienia faktury – jeśli dotyczy) są udostępniane przez Operatora kontrahentowi Klienta (Sprzedawcy) w celu zawarcia umowy sprzedaży Produktu oraz wykonania tej umowy. Informacje o tożsamości Sprzedawcy (odbiorcy danych) są zawarte na Profilu Sprzedawcy w ramach Platformy Carrefour.pl oraz w wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia.
-
Przy dokonywaniu Płatności za Zamówienie, dane Klienta, niezbędne do realizacji Płatności, są przez Operatora udostępniane Dostawcy usług płatniczych. Dane będą przetwarzane dla celów obsługi Płatności oraz wykonania ciążących na Dostawcy usług płatniczych obowiązków wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym wynikających z przepisów zgodnych z dyrektywą 2005/60/WE w sprawie przeciwdziałania korzystaniu z systemu finansowego w celu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu.
-
Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: podmiotom świadczącym usługi w zakresie prowadzenia biura obsługi klienta, dostawcom usług IT, firmom kurierskim lub operatorom pocztowym.
-
Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres trwania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, aż do usunięcia Konta z Platformy Carrefour.pl. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora.
- W zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu komunikacji marketingowej oraz prowadzenia analiz marketingowych, dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia właściwej zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w tym celu.
- W zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na administratorze, dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z właściwych przepisów prawa.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
- Jako że dane Klienta przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie umowy – Klientowi przysługuje także prawo do przenoszenia danych osobowych, które Klient dostarczyła administratorowi tj. do otrzymania od administratora danych osobowych Klienta, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Klient może przesłać te dane innemu administratorowi danych.
- Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania jego danych osobowych na podstawie przesłanki prawnie uzasadnianego interesu administratora, to jest przetwarzania danych w celu: komunikacji marketingowej oraz prowadzenia analiz marketingowych w tym profilowania, ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora a także w celu analitycznym i statystycznym.
- Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, jednakże niezbędne do dokonywania zakupów oraz korzystania z tych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Operatora, które wymagają podania danych osobowych.
- W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług, serwis internetowy Platformy Carrefour.pl korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Użytkownika, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Użytkownik może w dowolnym momencie określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez serwis internetowy do plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej, w tym zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby nie akceptowała takich plików lub informowała o ich przesyłaniu. Nieakceptowanie plików cookies może jednakże spowodować utrudnienia w korzystaniu z Platformy Carrefour.pl. Korzystanie przez Użytkownika z przeglądarki, której ustawienia zezwalają na zapisywanie plików cookies na urządzeniu Użytkownika, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie powyższych plików na tym urządzeniu.
- Dodatkowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych Użytkowników oraz plików cookies znajdują się na stronie Platformy Carrefour.pl poświęconej polityce prywatności.
-
-
Newsletter
-
Użytkownik może zamówić usługę newslettera (subskrypcja). Usługa newslettera polega na okresowym przesyłaniu na podany adres e-mail biuletynu informacyjnego Carrefour oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) dotyczące Carrefour i jego partnerów biznesowych (w tym np. treści dotyczące Produktów oferowanych przez poszczególnych Sprzedawców).
-
Subskrypcja newslettera jest dokonywana poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym (przy zakładaniu Konta) lub poprzez formularz subskrypcji na Platformie Carrefour.pl.
-
Subskrypcja newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera jest świadczona przez czas nieoznaczony i Użytkownik może z niej zrezygnować w każdym czasie. W celu rezygnacji z newslettera wystarczy skorzystać z odpowiedniej opcji widocznej w stopce wiadomości e-mail wysłanej w ramach newslettera.
-
-
Rozwiązywanie sporów
-
Operator ani Sprzedawcy (o ile dany Sprzedawca inaczej nie wskazał na swoim Profilu Sprzedawcy) nie korzystają z alternatywnych metod rozstrzygania sporów (pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń) dotyczących umów zawieranych w ramach Platformy Carrefour.pl i nie zobowiązują się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania takich sporów z Konsumentami, chyba że taki obowiązek wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
-
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Operator informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ jest dostępna internetowa platforma rozstrzygania sporów drogą elektroniczną ODR (ang. online dispute resolution), stanowiąca punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych ww. rozporządzeniem. Platforma ODR służy do pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących towarów lub usług zakupionych przez Internet, w których stroną jest Konsument zamieszkały w Unii Europejskiej. Operator informuje jednakże, że Operator ani Sprzedawcy (o ile dany Sprzedawca inaczej nie wskazał na swoim Profilu Sprzedawcy) nie zobowiązują się do korzystania z powyższej platformy ODR w związku z umowami zawieranymi w ramach Platformy Carrefour.pl, chyba że taki obowiązek wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
-
Operator informuje, że Klient będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie sporu między takim Klientem, a przedsiębiorcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).
-
Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem a Operatorem będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Operatora.
-
Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
-
-
Interwencja Operatora, incydenty
-
W sytuacji, w której:
-
Sprzedawca nie udzielił w obowiązującym go terminie odpowiedzi na reklamację;
-
Sprzedawca nie wykonał czynności wynikających z uwzględnionej reklamacji;
-
załatwienie reklamacji nie jest dla Klienta satysfakcjonujące;
– Klient może zwrócić się z wnioskiem do Operatora o podjęcie u Sprzedawcy interwencji na rzecz Klienta. Wniosek taki może zostać skierowany do Operatora e-mailowo na adres: reklamacje@carrefour.pl i powinien zawierać imię i nazwisko, adres zamieszkania lub adres do korespondencji takiego Klienta, krótki opis sprawy oraz informację, jakiego zachowania Klient od Sprzedawcy oczekuje. Po zapoznaniu się ze sprawą Operator, w terminie 7 dni od otrzymania wniosku, podejmuje interwencję bądź informuje Klienta, że nie znajduje podstaw do interwencji. Przedstawienie informacji o braku podstaw do interwencji nie stanowi przeszkody w dochodzeniu przez Klienta roszczeń od Sprzedawcy.
-
-
Klient może również, za pomocą opcji dostępnych po zalogowaniu do Konta, zgłosić incydent dotyczący danego Zamówienia lub zakupionego Produktu. Zgłoszenie jest przekazywane do Sprzedawcy, a Operator jest o nim powiadamiany. Funkcjonalność zgłaszania incydentów nie służy do składania reklamacji.
-
-
Postanowienia końcowe
-
Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Umowy z Operatorem i ze Sprzedawcami są zawierane w języku polskim.
-
Operator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:
-
konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na Regulaminu i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;
-
konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych, mających bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu;
-
rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Platformy Carrefour.pl, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Platformy Carrefour.pl;
-
zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;
-
zmiana zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną na Platformie Carrefour.pl;
-
konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;
-
zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
-
zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Platformy Carrefour.pl;
-
przeciwdziałanie naruszeniom Regulaminu lub nadużyciom.
-
-
O zmianie Regulaminu Operator poinformuje w ramach Platformy Carrefour.pl poprzez zamieszczenie stosownego komunikatu z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni. Dodatkowo zarejestrowani Klienci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu poprzez przesłanie na adres e-mail przypisany do Konta stosownego powiadomienia wraz ze zmienionym Regulaminem ze wskazaniem terminu wejścia zmiany w życie, przy czym termin ten nie może być krótszy niż 14 dni od daty powiadomienia o zmianie Regulaminu. Użytkownicy Konta Programu Rodzinka zostaną powiadomieni o zmianie Regulaminu poprzez przesłanie na adres e-mail przypisany do Konta Programu Rodzinka stosownego powiadomienia zgodnie z zasadami opisanymi w zdaniu poprzednim, zaś w przypadku, w którym do Konta Programu Rodzinka nie jest przypisany adres e-mail, poprzez powiadomienie w ramach Platformy Carrefour.pl.
-
Zmieniony Regulamin jest wiążący dla zarejestrowanego Klienta, który nie wypowie umowy o prowadzenie Konta w ramach Platformy Carrefour.pl (nie zrezygnuje z Konta na zasadach określonych w § 6 Regulaminu) przed datą wskazaną w powiadomieniu o zmianie jako data wejścia zmienionego Regulaminu w życie.
-
Zmieniony Regulamin jest wiążący dla zarejestrowanego Uczestnika Programu Rodzinka (posiadającego Konto Programu Rodzinka), który nie usunie swojego Konta Programu Rodzinka na zasadach określonych w § 4 Regulaminu przed datą wskazaną w powiadomieniu o zmianie jako data wejścia zmienionego Regulaminu w życie. W przypadku, w którym do Konta Programu Rodzinka Uczestnika nie jest przypisany adres e-mail, zmieniony Regulamin wiąże tego Uczestnika, który po uzyskaniu wiedzy o zmianie Regulaminu zaloguje się na swoje Konto Programu Rodzinka, potwierdzając tym samym akceptację zmiany Regulaminu. Uczestnik, który nie akceptuje takiej zmiany powinien usunąć Konto Programu Rodzinka.
-
Zmiana Regulaminu nie będzie mieć wpływu na Zamówienia złożone przed taką zmianą.
-
Niniejszy Regulamin jest dostępny w biurze siedziby Carrefour oraz w wersji elektronicznej na Platformie Carrefour.pl (w tym również do pobrania w formacie PDF).
-