- Carrefour Polska Sp. z o.o. przyjmuje zwroty towarów pełnowartościowych zakupionych w hipermarketach i supermarketach Carrefour wymienionych na liście zamieszczonej na stronie internetowej www.carrefour.pl. w ciągu 30 dni od daty ich zakupu, na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.
- Zwrot towarów pełnowartościowych, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 3 Regulaminu jest możliwy w Punkcie Obsługi Klienta hipermarketu lub supermarketu Carrefour wymienionego na liście, o której mowa w pkt. 1 Regulaminu pod warunkiem, że zwracany towar znajduje się w ofercie handlowej sklepu, w którym zwrot jest dokonywany.
- Podstawą przyjęcia zwrotu jest paragon potwierdzający zakup towaru w hipermarkecie lub supermarkecie Carrefour wymienionym na liście, o której mowa w pkt. 1 Regulaminu.
- Z zastrzeżeniem postanowień pkt. 2, 5, 6 i 7 Regulaminu, przyjęcie zwrotu towaru pełnowartościowego możliwe jest pod warunkiem, że zwracany towar:
- jest w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, w którym został sprzedany,
- nie nosi śladów użytkowania,
- okres pozostały do upływu terminu jego przydatności do spożycia / użycia lub daty minimalnej trwałości jest nie krótszy niż 7 dni.
- Zwrotowi nie podlegają następujące kategorie towarów: alkohol i towary, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego, wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych i rekwizytów tytoniowych, produktów imitujących te wyroby, symboli związanych z używaniem tytoniu, wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych, bielizna, gry komputerowe, płyty CD, doładowania telefoniczne, zakłady lotto, karty podarunkowe, artykuły wymagające przechowywania w ciągu chłodniczym, o ile ciąg ten został przerwany, preparaty początkowego żywienia niemowląt, artykuły tekstylne tzw. „odzież używana” w ramach butiku cyrkularnego, oraz towary, których karta gwarancyjna została już podbita pieczątką punktu sprzedaży. Carrefour Polska sp. z o.o. zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zwrotu towaru w przypadku niespełnienia któregokolwiek z warunków opisanych w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku wystąpienia wątpliwości co do kompletności i pełnej funkcjonalności zwracanych urządzeń elektrycznych i elektronicznych warunkiem przyjęcia zwrotu jest pozytywna decyzja pracownika odpowiedniego działu sklepu Carrefour, w którym sprzęt jest zwracany. W przypadku negatywnej opinii pracownika Carrefour zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zwrotu.
- W przypadku zwrotu towaru pełnowartościowego, który został zakupiony w ramach akcji marketingowej, w związku z czym klient, w wyniku zakupu tego towaru otrzymał e-bon lub e-kupon, zwrot jest możliwy tylko w przypadku, gdy klient wraz ze zwracanym towarem zwróci również niewykorzystany e- bon lub e-kupon.
7a. W przypadku zwrotu towaru pełnowartościowego, za zakup którego zostały przyznane punkty PAYBACK, naliczone punkty PAYBACK zostaną cofnięte. Cofnięte mogą zostać także promocyjne punkty PAYBACK naliczone w związku ze skorzystaniem z kuponu PAYBACK lub promocji umożliwiającej zdobycie dodatkowych punktów PAYBACK, jeśli w związku z tym, że nie doszło do skutecznego nabycia zwracanego towaru pełnowartościowego klient nie spełnił warunków do ich otrzymania
- Zwrotowi podlega cena towaru zapłacona przez klienta, wynikająca z paragonu fiskalnego, na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie. W przypadku, gdy klient zwraca towar, który zakupił z rabatem, Carrefour Polska Sp. z o.o. zwróci klientowi cenę towaru po uwzględnieniu rabatu, tj. cenę widniejącą na paragonie fiskalnym, którą klient zapłacił za towar.
- Zwrot zapłaconej ceny towaru dokonywany jest, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 8 Regulaminu, w następujący sposób:
- uznaniem na kartę płatniczą w przypadku, gdy płatność za zakup zwracanego towaru została dokonana kartą płatniczą, z zastrzeżeniem postanowień lit. c) poniżej;
- gotówką - w przypadku, gdy płatność za zakup zwracanego towaru została dokonana gotówką z zastrzeżeniem postanowień lit. c) poniżej ;
- w e-bonie - w przypadku, gdy całość lub tylko część płatności za zakup zwracanego towaru została dokonana kartą podarunkową Carrefour (plastikową lub elektroniczną), e-bonem Carrefour (papierowym lub elektronicznym), bonem towarowym Carrefour, eko-punktem, lub innym środkiem płatniczym wydawanym przez Carrefour Polska Sp. z o.o. lub na zlecenie Carrefour Polska Sp. z o.o.: kartą podarunkową lub bonem towarowym wydanym (wyemitowanymi) przez inny podmiot niż Carrefour Polska Sp. z o.o., którymi można zapłacić za zakup wszystkich lub wybranych towarów w supermarketach lub hipermarketach sieci Carrefour;
- punktami PAYBACK – w przypadku i na zasadach wskazanych w pkt 10 poniżej.
- Jeśli rachunek za zakupy został obniżony przez klienta przy wykorzystaniu punktów PAYBACK, a pozostała kwota została opłacona innym środkiem płatniczym, zwrot płatności dokonywany jest w pierwszej kolejności poprzez zwrot wykorzystanych punktów PAYBACK (do wysokości wykorzystanych punktów PAYBACK), a pozostała kwota zwracana jest zgodnie z zasadami wskazanymi w ust. 9 lit. a) – c) powyżej. W przypadku, gdy klient w momencie zwrotu towaru nie jest już uczestnikiem Programu PAYBACK, Carrefour zwraca cenę produktu w e-bonie Carrefour.
- e-bon, o którym mowa w pkt 9 lit. c) Regulaminu, jest bonem zakupowym na okaziciela, uprawniającym okaziciela e-bonu do częściowej lub całkowitej zapłaty za zakupione produkty oferowane do sprzedaży w hipermarketach i supermarketach Carrefour.
- e-bon, o którym mowa w pkt 9 lit. c) Regulaminu, podlega realizacji wyłącznie w terminie na nim określonym. Okres ważności e-bonu rozpoczyna się z chwilą wydania go klientowi, a kończy 30 dni od daty jego wydania klientowi.
- W przypadku, gdy wartość zakupionych towarów będzie niższa od wartości nominalnej e-bonu, Carrefour nie zwraca różnicy pomiędzy wartością zakupionych towarów, a wartością e-bonu.
- W przypadku, gdy wartość towarów będzie wyższa od wartości e-bonu, jego okaziciel będzie zobowiązany dopłacić różnicę.
- e-bony Carrefour nie mogą być przedmiotem obrotu gospodarczego.
- W przypadku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia e-bonu po jego wydaniu, duplikaty nie będą wydawane, a okazicielowi e-bonu nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tego tytułu.
- e-bony mogą być realizowane w kasach samoobsługowych.
- e-bon nie podlega wymianie ani zwrotowi.
- Klient dokonujący zwrotu towaru pełnowartościowego zobowiązany jest do potwierdzenia otrzymania zwrotu zapłaconej ceny własnoręcznym podpisem na potwierdzeniu zwrotu
- Klientowi przysługuje prawo wniesienia pisemnej reklamacji. Reklamacje należy kierować na piśmie, drogą pocztową do Carrefour Polska Sp. z o. o., ul. Targowa 72, 03-734 Warszawa, z dopiskiem: „Satysfakcja lub zwrot”. Reklamację można także złożyć w Punkcie Obsługi Klienta hipermarketu lub supermarketu Carrefour wymienionego na liście, o której mowa w pkt 1 Regulaminu.
- Reklamację można także złożyć w Punkcie Obsługi Klienta hipermarketu lub supermarketu Carrefour.
- Reklamacja powinna zawierać dane personalne zgłaszającego reklamację (imię, nazwisko, dokładny adres wraz z kodem pocztowym reklamującego), przyczynę reklamacji, treść żądania reklamującego oraz opis okoliczności uzasadniających reklamację.
- Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację wynosi nie więcej niż 14 dni licząc od dnia otrzymania reklamacji przez Carrefour Polska Sp. z o.o.
- Odpowiedź na reklamacje zostanie przekazana Uczestnikowi na papierze lub na innym trwałym nośniku.
- Reklamacje złożone pod niewłaściwy adres lub nie zawierające wymaganych danych nie będą rozpatrywane. 26. Postępowanie reklamacyjne nie pozbawia klienta prawa do dochodzenia jego praw na drodze postępowania sądowego lub w postępowaniu prowadzonym przed innym właściwym organem, w szczególności do dochodzenia praw przed właściwym organem lub sądem nie jest wymagane wyczerpanie przez klienta drogi postępowania reklamacyjnego opisanego w niniejszym Regulaminie.
- Niniejszy regulamin obowiązuje w hipermarketach i supermarketach Carrefour od dnia 24.04.2024
- Carrefour zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny, za którą uważa się:
- konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na postanowienia Regulaminu i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;
- konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych, mających bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu;
- zmianę zasięgu, zakresu lub rodzaju działalności gospodarczej prowadzonej przez Carrefour Polska Sp. zo.o. lub zaprzestania prowadzenia przez Carrefour Polska Sp. z o.o. działalności gospodarczej;
- zaoferowanie klientom dodatkowych korzyści lub udogodnień;
- zmiany organizacyjne w Carrefour Polska Sp. z o.o. lub względy ekonomiczne;
- otwarcie lub zamknięcie nowych sklepów, w tym sklepów w nowym formacie;
- wprowadzenie lub wyłączenie z oferty Carrefour Polska Sp. z o.o. produktów lub usług, w tym także utworzenie lub zamknięcie punktów usługowych, stoisk itp.;
- wprowadzenie nowych lub zakończenie już prowadzonych programów lojalnościowych lub akcji marketingowych;
- konieczność dostosowania Regulaminu do rozwiązań proponowanych przez nowe technologie;
- konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, zawartych w Regulaminie;
- zmianę danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
- koniecznością ograniczenia lub wyeliminowania działań klientów lub osób trzecich niezgodnych z przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami lub niniejszym Regulaminem,
- wprowadzeniu nowego programu lojalnościowego dla klientów organizatora, wprowadzeniu zmian w regulaminie lojalnościowym dla klientów Organizatora lub zakończenie takiego programu u Organizatora, powodujące konieczność zmian postanowień Regulaminu.
- O zmianie Regulaminu Carrefour Polska Sp. z o.o. poinformuje poprzez zamieszczenie stosownego komunikatu w Punktach Obsługi Klienta w supermarketach i hipermarketach Carrefour oraz na stronie internetowej www.carrefour.pl na co najmniej 14 dni przed wejściem zmian w życie.
- O zmianach na liście hipermarketów i supermarketów, o której mowa w pkt 1 Regulaminu, Carrefour Polska Sp. z o.o. poinformuje na stronie internetowej www.carrefour.pl na co najmniej 14 dni przed wejściem zmian w życie oraz w Punktach Obsługi Klienta w supermarketach i hipermarketach Carrefour, którego zmiana dotyczy, nie będących nowo otwieranymi sklepami w momencie wejścia zmiany w życie.
- Zmiana Regulaminu nie będzie mieć wpływu na zasady zwrotu produktów kupionych przed taką zmianą.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny w Punktach Obsługi Klienta w hipermarketach i supermarketach Carrefour, w których możliwy jest zwrot towarów pełnowartościowych, oraz w wersji elektronicznej na stronie internetowej www.carrefour.pl (w tym również do pobrania w formacie PDF).
- Uprawnienie do zwrotu towaru pełnowartościowego na podstawie niniejszego regulaminu nie narusza uprawnień przysługujących klientom z tytułu rękojmi za wady na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego ani uprawnień z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i jest od nich niezależne.
- Administratorem danych osobowych jest Carrefour Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Targowej 72 („administrator"). Dane kontaktowe administratora: [email protected]. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym kontakt możliwy jest za pośrednictwem maila: [email protected]. Dane osobowe będą przetwarzane w celach wynikających z niniejszego regulaminu - w szczególności sporządzenia protokołu zwrotu i rozpatrzenia reklamacji, a także w celach związanych z ustaleniem roszczeń i obroną przed roszczeniami. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi prawnie uzasadniony interes administratora. Dane mogą być przetwarzane do upływu terminu przedawnienia roszczeń. Każdej osobie, której dane będą przetwarzane w związku z realizacją postanowień niniejszego regulaminu przysługuje prawo dostępu do danych, a także żądania ich usunięcia, sprostowania i ograniczenia przetwarzania danych, a także wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania i wniesienia skargi do organu nadzorczego. Odbiorcami danych mogą być podmioty świadczące na rzecz administratora usługi informatyczne, prawne, podatkowe, audytorskie oraz usługi w zakresie archiwizacji i niszczenia dokumentacji. Dane mogą zostać przekazane do państwa trzeciego, tj. USA na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych uwzględniające standardowe klauzule ochrony danych. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu ewentualnego uzyskania korzyści określonych w niniejszym regulaminie oraz w celu uzyskania odpowiedzi na reklamację. Na podstawie przekazanych danych osobowych administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji, w tym przez profilowanie.