Epidemia koronawirusa, która pojawiła się w Polsce w pierwszych dniach marca, zmieniła zasady życia publicznego i prywatnego. W obliczu sytuacji kryzysowej społeczeństwo stanęło przed wymagającym zadaniem zorganizowania codziennych czynności. W tym zaopatrzenia domu w podstawowe produkty niezbędne dla siebie i swoich rodzin. Jednym ze sklepów, który bardzo poważnie podszedł do sprawy bezpieczeństwa podczas zakupów, jest właśnie sieć sklepów Carrefour.

Jak Carrefour dba o bezpieczeństwo w sklepach?


Choć władze podjęły trudną decyzję o zamknięciu szkół, przedszkoli, kin, teatrów, restauracji, sklepy spożywcze, markety budowlane, apteki i drogerie wciąż pozostają otwarte. W związku z tym, obok komunikacji miejskiej, stanowią miejsca, w których gromadzi się najwięcej ludzi. Sieć sklepów Carrefour podjęła zdecydowane kroki w celu ochrony swoich klientów i pracowników, tak by mogli sprawnie i bezpiecznie zrobić potrzebne zakupy w tych trudnych czasach. 
Główne działania sieci są wynikiem zaleceń Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla obiektów handlowych, które Carrefour niezwłocznie wprowadza w życie. Przedstawiciele zarządu podkreślają, że trzymają rękę na pulsie i natychmiast reagują na nowe zarządzenia związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Do tej pory władze Carrefour m.in.:

  • stale promują regularne i dokładne mycie rąk przez swoich pracowników wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu o minimalnym stężeniu 60% - tak by ograniczyć ryzyko zakażenia klientów przez pracowników sklepu;
  • edukują swoich pracowników w wiedzę z zakresu BHP;
  • zapewniają odwiedzającym sklepy klientom dostęp do miejsc, gdzie mogą umyć dłonie ciepłą wodą i mydłem, a także do dozowników z płynem odkażającym, które są ustawiane widocznych miejscach i regularnie napełniane;
  • zarządzają wywieszanie w widocznych miejscach informacje, jak skutecznie myć ręce;
  • edukują pracowników i klientów w zakresie higieny kaszlu i oddychania – zalecają zakrywanie ust i nosa podczas kichania i kaszlu zgiętym łokciem lub chusteczką higieniczną, którą natychmiast należy wyrzucić do kosza i zdezynfekować ręce. W ten sposób bakterie nie przedostaną się z dłoni na sklepowe produkty, w tym owoce i warzywa;
  • przypominają, aby nie dotykać dłońmi okolic twarzy, by uniknąć przedostania się wirusa do organizmu przez drogi oddechowe.

Regularna dezynfekcja wózków, kas i wag w sklepach

Nowy koronawirus potrafi funkcjonować poza organizmem człowieka od kilkunastu godzin do nawet kilku dni, utrzymując się na powierzchniach martwych. Dlatego mycie wszelkich przedmiotów narażonych na kontakt z wirusem stało się niezwykle istotne. Zwłaszcza w miejscach sprzedaży produktów spożywczych. W sieci sklepów Carrefour pracownicy dbają, aby pomieszczenia handlowe były czyste i higieniczne. Regularnie przecierają powierzchnie dotykowe – kasy samoobsługowe, blaty, lady i stoły, wagi, klamki, włączniki światła, poręcze, telefony, klawiatury, terminale płatnicze, a także wózki i koszyki środkiem dezynfekującym lub wodą z detergentem.

Sprzedaż produktów na wagę jedynie do sklepowych pojemników

Sieć sklepów Carrefour dba o sterylność własnych opakowań na żywność. Dlatego na czas epidemii, w trosce o zdrowie klientów i pracowników, władze sklepu wyłączyły możliwość sprzedaży produktów na wagę do prywatnych pudełek i torebek kupujących. Ponadto, Carrefour rekomenduje swoim klientom pakowanie produktów sprzedawanych luzem w dodatkowe opakowania ochronne, które minimalizują ryzyko kontaktu ze szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Takie samo obostrzenie dotyczy zakupu kawy w bistro Smacznie na terenie całego kraju. Do odwołania kawa będzie sprzedawana wyłącznie do firmowych kubków, z wyłączeniem prywatnych naczyń klientów.

Komunikaty w sklepach

Carrefour regularnie emituje przez system głośników w swoich sklepach komunikaty przypominające klientom o konieczności zachowania bezpiecznej odległości od innych kupujących. Zgodnie z aktualnymi zaleceniami Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla obiektów handlowych bezpieczna odległość wynosi od 1 do 1,5 metra . Klienci mogą usłyszeć także komunikaty o zachęcaniu do bezdotykowej płatności kartą, za pomocą terminala. Władze Carrefour zachęcają klientów, by uważnie przygotowali się do zakupów. Przed wyjściem do sklepu zrób listę potrzebnych produktów, by ograniczyć czas, jaki spędzisz poza domem. Dla ułatwienia przygotowania listy zakupów Carrefour udostępnia swoje gazetki w wersji elektronicznej, dzięki czemu klienci wciąż dostają informacje o cenowych okazjach.

Carrefour dba o swoich pracowników

Carrefour dba nie tylko o swoich klientów, ale także pracowników. Dlatego podczas epidemii, na kasach zamontowane są przezroczyste szyby z materiału plexi, które ochraniają zarówno klientów, jak i pracowników przed przekazywaniem wirusa drogą kropelkową. Ponadto, władze sklepu nakazały pracownikom zakładanie do pracy jednorazowych rękawiczek, by zminimalizować kontakt z zakażonymi powierzchniami gołymi dłońmi. Carrefour planuje także zamówić dla swoich pracowników maseczki ochronne.

Nie ma zagrożenia dla dostaw produktów w Carrefour

Pandemia koronawirusa stanowi prawdziwe wyzwanie i test dla całej branży spożywczej. Sieć sklepów Carrefour zapewnia swoich klientów, że ich placówki pozostają otwarte i wciąż można bezpiecznie robić w nich zakupy. Także w sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych. Carrefour stale przyjmuje dostawy produktów i uzupełnia puste miejsca na półkach, dlatego klienci nie muszą obawiać się braków artykułów spożywczych i przemysłowych. Władze sklepu uspokajają, że nie ma potrzeby wykupowania produktów na zapas.