Choć władze podjęły trudną decyzję o zamknięciu szkół, przedszkoli, kin, teatrów, restauracji, sklepy spożywcze, markety budowlane, apteki i drogerie wciąż pozostają otwarte. W związku z tym, obok komunikacji miejskiej, stanowią miejsca, w których gromadzi się najwięcej ludzi. Sieć sklepów Carrefour podjęła zdecydowane kroki w celu ochrony swoich klientów i pracowników, tak by mogli sprawnie i bezpiecznie zrobić potrzebne zakupy w tych trudnych czasach.
Główne działania sieci są wynikiem zaleceń Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla obiektów handlowych, które Carrefour niezwłocznie wprowadza w życie. Przedstawiciele zarządu podkreślają, że trzymają rękę na pulsie i natychmiast reagują na nowe zarządzenia związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Do tej pory władze Carrefour m.in.:
Nowy koronawirus potrafi funkcjonować poza organizmem człowieka od kilkunastu godzin do nawet kilku dni, utrzymując się na powierzchniach martwych. Dlatego mycie wszelkich przedmiotów narażonych na kontakt z wirusem stało się niezwykle istotne. Zwłaszcza w miejscach sprzedaży produktów spożywczych. W sieci sklepów Carrefour pracownicy dbają, aby pomieszczenia handlowe były czyste i higieniczne. Regularnie przecierają powierzchnie dotykowe – kasy samoobsługowe, blaty, lady i stoły, wagi, klamki, włączniki światła, poręcze, telefony, klawiatury, terminale płatnicze, a także wózki i koszyki środkiem dezynfekującym lub wodą z detergentem.
Sieć sklepów Carrefour dba o sterylność własnych opakowań na żywność. Dlatego na czas epidemii, w trosce o zdrowie klientów i pracowników, władze sklepu wyłączyły możliwość sprzedaży produktów na wagę do prywatnych pudełek i torebek kupujących. Ponadto, Carrefour rekomenduje swoim klientom pakowanie produktów sprzedawanych luzem w dodatkowe opakowania ochronne, które minimalizują ryzyko kontaktu ze szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Takie samo obostrzenie dotyczy zakupu kawy w bistro Smacznie na terenie całego kraju. Do odwołania kawa będzie sprzedawana wyłącznie do firmowych kubków, z wyłączeniem prywatnych naczyń klientów.
Carrefour regularnie emituje przez system głośników w swoich sklepach komunikaty przypominające klientom o konieczności zachowania bezpiecznej odległości od innych kupujących. Zgodnie z aktualnymi zaleceniami Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla obiektów handlowych bezpieczna odległość wynosi od 1 do 1,5 metra . Klienci mogą usłyszeć także komunikaty o zachęcaniu do bezdotykowej płatności kartą, za pomocą terminala. Władze Carrefour zachęcają klientów, by uważnie przygotowali się do zakupów. Przed wyjściem do sklepu zrób listę potrzebnych produktów, by ograniczyć czas, jaki spędzisz poza domem. Dla ułatwienia przygotowania listy zakupów Carrefour udostępnia swoje gazetki w wersji elektronicznej, dzięki czemu klienci wciąż dostają informacje o cenowych okazjach.
Carrefour dba nie tylko o swoich klientów, ale także pracowników. Dlatego podczas epidemii, na kasach zamontowane są przezroczyste szyby z materiału plexi, które ochraniają zarówno klientów, jak i pracowników przed przekazywaniem wirusa drogą kropelkową. Ponadto, władze sklepu nakazały pracownikom zakładanie do pracy jednorazowych rękawiczek, by zminimalizować kontakt z zakażonymi powierzchniami gołymi dłońmi. Carrefour planuje także zamówić dla swoich pracowników maseczki ochronne.
Pandemia koronawirusa stanowi prawdziwe wyzwanie i test dla całej branży spożywczej. Sieć sklepów Carrefour zapewnia swoich klientów, że ich placówki pozostają otwarte i wciąż można bezpiecznie robić w nich zakupy. Także w sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych. Carrefour stale przyjmuje dostawy produktów i uzupełnia puste miejsca na półkach, dlatego klienci nie muszą obawiać się braków artykułów spożywczych i przemysłowych. Władze sklepu uspokajają, że nie ma potrzeby wykupowania produktów na zapas.
Lista kategorii
Zużyty sprzęt i opakowaniaCertyfikat BIOQR kodyUstawienia cookies