Kuchnie świata - różnorodność doznań smakowych

W 365 DNI DOOKOŁA ŚWIATA Z CARREFOUREM

Zabieramy kulinarnych podróżników i podróżniczki na wspólną podróż po kuchniach świata.
Nasza podróż nigdy się nie kończy, bo jest tyle do zobaczenia i spróbowania.

Palniki już rozgrzane? Wyruszamy!

Wegański rosół w stylu orientalnym
Makaron z bakłażanem i kozim serem
Fajitas z grillowanym indykiem z salsą pomidorową

Kulinarna podróż po świecie to spotkania naszych kubków smakowych z tym co łagodne, słodkie, a czasem kwaśne czy pikantne. Na co masz ochotę? Chiński kurczak w sosie słodko-kwaśnym? Może na francuską zupę cebulową, z kawałkiem zapieczonej bagietki z serem? Co powiesz na krewetki pieczone w nori? A może limonkowo-kokosowa Tajlandia skusi Cię na curry z mleczkiem kokosowym?

Ludzie lubią poznawać nowe smaki, odkrywać potrawy. Ta naturalna ciekawość świata sprawia, że rozwijamy się nie tylko kulinarnie. Warto zwiedzać świat, także ten kulinarny. Odkrywać zasady łączenia składników, próbować nowych potraw, a potem urozmaicać nimi swój codzienny jadłospis. W ten sposób nie tylko doświadczymy nowych doznań smakowych, ale przy okazji zadbamy o swoje zdrowie. Jak wiadomo, urozmaicenie to fundament dobrej diety.

Zapachy z różnych stron świata

Gdy wracamy z podróży, oprócz zdjęć, emocji, przywozimy ze sobą pamięć zapachów. Każda potrawa przenosi nas w świat przypraw i nowych doświadczeń zapachowych. Bo przecież zanim spróbujemy nowej potrawy, najpierw czujemy jej zapach.

Meksyk pachnie limonką i kolendrą, a także połączeniem zapachu czekolady i chili. Z Indii zapamiętamy m.in. cynamon, imbir, gałkę muszkatołową, kozieradkę. Włochy pachną świeżą bazylią. Natomiast oregano i świeże liście laurowe poczujemy w Turcji.

Która kuchnia najzdrowsza?

Za zdrowe uznawane są m.in. kuchnia japońska, indyjska i śródziemnomorska. Co je łączy? Duża ilość świeżych warzyw, owoców oraz ryb i mało przetworzona żywność. Urozmaicona dieta to pewność, że dostarczymy organizmowi wszystkich niezbędnych składników.

Mieszkańcy Włoch, Grecji i Hiszpanii żyją długo, a przede wszystkim w zdrowiu i dobrym samopoczuciu do późnych lat życia. Dieta śródziemnomorska, bogata w witaminy i przeciwutleniacze, chroni ich przed chorobami cywilizacyjnymi. O pamięć i koncentrację dbają, stosując oliwę z oliwek (wraz z jej nienasyconymi kwasami tłuszczowymi).

Próbowanie, smakowanie

Kosztowanie potraw jest tak samo ważne jak zwiedzanie ważnych miejsc, zabytków. Wiadomo, że ser feta najlepiej smakuje w Grecji, a ajwar najpyszniejszy jest w Turcji.

Jeśli nie wybieramy się w podróż, to wystarczy dobrze zaopatrzona kuchnia. Gdy pojawi się ochota na chińszczyznę, musisz mieć pod ręką sos sojowy, rybny i olej sezamowy. A może jakieś danie z Meksyku? Sos tabasco, czerwona fasola i pomidory. Kuchnia grecka? Pyszna sałatka z serem halloumi na wyciągnięcie ręki. Obecnie dostępnych jest naprawdę dużo produktów, które już przestały być egzotyczne: grzyby mun, algi (do sushi) czy sos teriyaki.

Artykuły spożywcze
Drogeria, kosmetyki i zdrowie
Zakupy niecodzienne
Elektronika
Dom i ogród