5 pomysłów na drugie śniadanie do szkoły – jak szybko je zrobić?

Co zabrać na śniadanie do szkoły? Najlepsze przekąski to takie, które są zdrowe, szybko dostarczają dzieciom potrzebnej energii, a przy tym można je szybko przygotować i łatwo przechowywać w plecaku. Co na drugie śniadanie do szkoły sprawdzi się najlepiej? Zobacz wybrane propozycje.pomysł na drugie śniadanie

Dlaczego należy jeść drugie śniadanie?

Dietetycy zalecają, żeby jeść nawet 5 posiłków dziennie, oddzielając je od siebie odstępami trwającymi 3-4 godziny. Drugie śniadanie do szkoły to zatem drugi posiłek w ciągu dnia pomiędzy pierwszym śniadaniem a obiadem. Pozwoli zaspokoić głód i dostarczy odpowiednią porcję energii. Aby dziecko było odpowiednio skoncentrowane przez cały dzień w szkole, nie można zapominać o odpowiednio zbilansowanym drugim śniadaniu. Żeby nie pomijać tego posiłku, ustanowiono nawet Dzień Drugiego Śniadania, który przypada 12 września.

Jak szybko zrobić śniadanie do szkoły?

Największą przeszkodą, gdy przygotowujesz śniadanie do szkoły, jest brak czasu. To właśnie z tego powodu, zamiast po jedzenie przygotowane w domu, dziecko sięga po łatwo dostępne słodkie lub słone przekąski – na przykład w automacie albo w szkolnym sklepiku. Chipsy, słone paluszki czy batony chociaż na chwilę zaspokoją głód, nie są wartościowym drugim śniadaniem. Mając taką świadomość, rodzice chcą przygotowywać coś zdrowszego. Tylko kiedy?

Dobrym rozwiązaniem wydaje się przygotowanie drugiego śniadania dzień wcześniej. To bezpieczniejsze niż robienie pod presją z samego rana. Wówczas nie tylko zdążymy spokojnie wszystko przyrządzić, ale też mamy większą kontrolę nad tym, co jeść w szkole będzie nasze dziecko. Zdawanie się na pomysły z ostatniej chwili może się nie sprawdzić.

Co na śniadanie do szkoły można przygotować w domu?

Wszystkie śniadania na ciepło należy zachować sobie na weekend. Drugie śniadanie do szkoły to danie, które można chwycić i od razu zjeść na przerwie, nie martwiąc się o podgrzewanie. Z tego powodu od lat najbardziej oczywistym wyborem są kanapki. Nie każde dziecko będzie jednak usatysfakcjonowane tą opcją. Nic dziwnego! W swojej diecie szuka się przecież urozmaicenia. To uniwersalna zasada, która odnosi się do wszystkich, niezależnie od wieku.

Co na drugie śniadanie do szkoły?

Jedzenie zabierane na drugie śniadanie wcale nie musi być nudne. Co jeść w szkole? Polecamy przede wszystkim te dania:

  • Pancakesy misiowe z owocami i czekoladą – to uniwersalne danie, które można jeść i na ciepło i na zimno. Nie tylko świetnie smakuje, ale też ładnie wygląda, co działa na wyobraźnie szczególnie wśród najmłodszych. Inspirowane amerykańską kuchnią pancakesy, można zamienić na typowo polskie naleśniki – na bazie mleka, a nie maślanki.
  • Zestaw mini ruloników z tortilli z łososiem wędzonym, serkiem, koperkiem i sałatą – ciekawa alternatywa dla kanapek. Pozornie danie jest bardzo podobne – po prostu wybrane składniki zostają zawinięte w tortillę zamiast trafić między kawałki chleba albo bułki, niemniej jednak – dzieci bardzo lubią mieć alternatywę.
  • Świeże owoce – idealna opcja na upalne dni. Mniejsze owoce można umieścić w pojemniczku śniadaniowym luzem, a większe – jak jabłka czy gruszki – obrać i pokroić na kawałki. Jeśli dysponujemy przegródkami, można podzielić owoce według rodzajów albo wymieszać wszystko w jednym miejscu, uzyskując sałatkę owocową.
  • Mini pizze z tatarem z suszonych pomidorów – dzieci uwielbiają pizzę! Ich miniaturowa wersja to znakomity pomysł na drugie śniadanie do szkoły. Można od razu zrobić zapas na kilka dni!
  • Drożdżówki ze śliwkami – dobry pomysł na wykorzystanie owoców sezonowych. Domowa drożdżówka na pewno będzie zdrowszym wyborem, niż taka kupiona w sklepie. Jeśli lekko zmodyfikujemy przepis, jako dodatek sprawdzą się także inne owoce – na przykład rabarbar albo truskawki.

Teraz już wiesz, co jeść w szkole? Po przeczytaniu tych inspiracji możesz tworzyć własne kompozycje, uwzględniając w nich najbardziej lubiane przez dziecko składniki.

Śniadanie do szkoły to bardzo ważny posiłek!

To, co dziecko zje na drugie śniadanie w szkole, w dużej mierze wpływa na całą dietę. Jeśli posiłek będzie odpowiednio zbilansowany, po powrocie do domu dziecko nie będzie podjadać – zwłaszcza słodyczy. Oprócz pożywnych śniadań pamiętaj także o tym, żeby dbać o odpowiednie nawodnienie organizmuWoda niejedno ma imię, dlatego wybierz odpowiednią dla swojego dziecka. Razem z posiłkiem daj dziecku odpowiednią ilość soku albo wody! To znacznie lepsza opcja niż słodzone napoje gazowane.

Artykuły spożywcze
Drogeria, kosmetyki i zdrowie
Zakupy niecodzienne
Elektronika
Dom i ogród