Nasze zobowiązania

Naszym celem jest stać się światowym liderem powszechnej transformacji żywieniowej oferując naszym 13 milionom klientów każdego dnia zdrową, wysokiej jakości żywność w rozsądnej cenie. W tym celu podjęliśmy już konkretne działania. Zapoznaj się, jak to już funkcjonuje we Francji.

W związku z tym wprowadzamy Act For Food, ogólnoświatowy program na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości.

Nasze nawyki żywieniowe zmieniają się. Wpływa to znacząco na nasze metody produkcji i dostaw. Zwiększenie nacisku na świeże produkty, pozyskiwanie lokalnych dostawców, rozwój produktów ekologicznych, doskonalenie jakości poprzez produkty Carrefour, stopniowe szkolenie pracowników w tym zakresie, zachowanie różnorodności biologicznej poprzez promowanie odpowiedzialnych praktyk to nasze mocne zobowiązania.

Co dziesięć lat znika we Francji ilość ziemi uprawnej odpowiadająca jednemu departamentowi(1) (nadmierne wypasanie, nadmierne nawadnianie, czynniki chemiczne, wielokrotny przejazd ciężkich maszyn rolniczych, zanieczyszczenie). Źródło: Francja i jej kampanie 2025-2050. Lepsza jakość produktów.

Wzmacnianie więzi z producentami

  • zaangażowanie w rozwój agroekologii we Francji w celu ograniczenia lub nawet wyeliminowania stosowania pestycydów.
  • Carrefour jako jeden z pierwszych partnerów pomagających rolnikom przejść na produkcję ekologiczną.

Promowanie krajowych i lokalnych produkcji

W Europie 73% produktów spożywczych marki własnej Carrefour pochodzi od krajowych dostawców, a w Argentynie i Brazylii aż 97%.

Upowszechnianie produkcji ekologicznej

  • Ponad 9000 produktów ekologicznych w Grupie Carrefour.
  • Uruchomienie linii produktów Carrefour Bio w 2017 r. w Argentynie.

We Francji

  • W 2018 r. wprowadzenie na rynek około 100 nowych produktów Carrefour Bio.
  • Do 2020 r . pomoc 500 producentom w przejściu na produkcję ekologiczną.

Najbardziej wymagające specyfikacje na rynku francuskim

  • Usunięcie kontrowersyjnych substancji.
  • Rozwój produkcji zwierzęcej wolnej od antybiotyków (drób, wieprzowina, cielęcina.) lub roślinnej bez środków owadobójczych, herbicydów lub pestycydów (pomidory, kiwi, brokuły, truskawki).
  • 100% kurcząt, świń i cieląt w linii Jakość z Natury jest wolnych od GMO.
  • Oferta systematycznie współtworzona z naszymi klientami, z ponad 200 000 degustacji w naszych sklepach przewidzianymi w 2019 r.
  • Zobowiązanie się do zmniejszenia o 5% masy opakowań produktów marki Carrefour do 2020 r.

 

Zagwarantowanie bezpieczeństwa i identyfikowalności produktów spożywczych

  • Wzmocnienie bezpieczeństwa żywnościowego na świecie.
  • 100% zakładów wytwarzających produkty marki Carrefour posiada certyfikaty lub przeszło kontrole.
  • We Francji stopniowo wdrażamy technologię blockchain we wszystkich naszych produktach Jakość z Natury Carrefour (kurczak, pomidor, jajka, ser, mleko, miód, mielona wołowina, łosoś norweski).

Promowanie odpowiedzialnych praktyk w celu zachowania różnorodności biologicznej

  • Do 2020 r. jedna z dwóch sprzedanych ryb będzie pochodziła ze zrównoważonego rybołówstwa.
  • We Francji byliśmy pierwszym dystrybutorem, który oferował nasiona i sprzedawał wyhodowane z nich ekologiczne owoce i warzywa. Dzięki tej inicjatywie, prawo się zmieniło, a Bruksela pozwoliła producentom swobodnie sprzedawać te nasiona. To ogromny krok naprzód w kwestii różnorodności biologicznej.

Granice między handlem fizycznym a elektronicznym zacierają się. Zmiana żywienia to także uwzględnienie nowych zastosowań w zakresie dostępu do naszych produktów, kupowania ich w sklepach, zamawiania i odbierania w wyznaczonym miejscu i czasie.

  • Dostawa do domu w 1 dzień: cel 26 miast we Francji w 2018 r.
  • Dostawa ekspresowa w ciągu godziny: cel 15 miast we Francji w 2018 r.
  • Click & Collect: cel ponad 50% sklepów – punktów zbiórki we Francji w 2019 r.
  • Partnerstwo Google potrzebne do przyśpieszenia cyfryzacji.

* Źródło: opracowanie GfK Future Buy 2017

Producenci, przemysłowcy, pracownicy, przedstawiciele samorządów, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe i konsumenci – wszyscy odgrywamy znaczącą rolę w transformacji żywieniowej. Wszyscy mamy możliwość podejmowania działań, aby coś zmienić.

Z tego powodu pracujemy nad wzmocnieniem partnerstwa między naszymi pracownikami, start-upami, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi, aby zjednoczyć siły w obliczu zmian.

Angażujemy się również w pomoc w zmienianiu zachowań konsumenta, ponieważ żywieniowa nie może się odbyć bez niego. Zajmujemy się edukacją w zakresie sezonowości, podniesienia świadomości w kwestii zmniejszania ilości odpadów i marnotrawienia żywności. W samej tylko Europie wyrzucane odpady wystarczają do wyżywienia miliarda ludzi. Źródło: Komisja Europejska/FAO

Szkolenie pracowników i podnoszenie świadomości klientów

  • We Francji dwukrotnie zwiększono liczbę pracowników przeszkolonych w zakresie usług żywieniowych.
  • W Polsce tworzymy Szkołę Smaku (100% przeszkolonych zespołów do końca 2018 r.).
  • W Hiszpanii utworzyliśmy Akademię branży świeżych produktów.
  • W Chinach Carrefour China Fresh School szkoli ponad 10 000 osób każdego roku w zakresie bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia.
  • W hipermarketach w Belgii prowadzimy coaching dietetyczny dla naszych klientów.

Walka z marnotrawieniem żywności:

  • 100% opakowań nadających się do recyklingu, wielokrotnego użytku lub do kompostowania zostanie wprowadzone dla produktów Carrefour do 2025 r.

Carrefour - współodpowiedzialny przedsiębiorca

  • W 2017 r. Fundacja Carrefour sfinansowała projekty na rzecz utrzymania różnorodności biologicznej, nadzwyczajnej pomocy humanitarnej i żywnościowej na całym świecie na kwotę 6,3 mln euro.
Artykuły spożywcze
Drogeria, kosmetyki i zdrowie
Zakupy niecodzienne
Elektronika
Dom i ogród
Wyposażenie domu