Mniej plastiku

Co to za działanie?

Carrefour zobowiązuje się do zredukowania użycia plastikowych opakowań produktów marki Carrefour, w szczególności tych z plastiku nienadającego się do recyklingu, wprowadzenia na szerszą skalę opakowań kompostowalnych oraz promowania używania opakowań wielokrotnego użytku wśród klientów sklepów. Wprowadza model gospodarki w obiegu zamkniętym, tak by odzyskiwać i poddawać recyklingowi odpady powstające w sklepach Carrefour. Materiały stosowane do przechowywania i transportu towaru także będą poddawane recyklingowi i tam, gdzie to możliwe, zastępowane wielorazowymi.

Jaki problem był na początku?

Zanieczyszczenie środowiska naturalnego plastikiem, zarówno w Polsce i na świecie, osiągnęło alarmujący poziom. Konieczne jest wprowadzenie na szeroką skalę działań, które zmniejszą produkcję odpadów, a zwiększą możliwość ich odzyskiwania i ponownego wykorzystywania. Bardzo istotne jest także wycofanie ze sprzedaży plastikowych produktów typowo jednorazowych i zastąpienie ich biodegradowalnymi, kompostowalnymi lub wielorazowymi odpowiednikami. Częścią tych zmian jest edukacja naszych klientów oraz wspieranie ich w bardziej ekologicznym kupowaniu i konsumowaniu.

Jaki jest nasz cel?

„Chcemy wziąć pełną odpowiedzialność za nasze codzienne działania i stać się symbolem pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Wspieranie nowego modelu gospodarki cyrkularnej jest w tym kontekście naszym głównym kierunkiem i bardzo ważnym krokiem w ratowaniu naszej planety.”

Czy to jest naprawdę nowe?

Tak i stanowi to część wielkiego i ważnego celu Carrefour, aby stać się światowym liderem w transformacji żywieniowej dla wszystkich. Marka zobowiązuje się do promowania opakowań, które są bardziej przyjazne środowisku. Plan Carrefour polega na ponownym zaprojektowaniu opakowań i przejściu z modelu linearnego „weź, użyj i pozbądź się”, do modelu gospodarki obiegu zamkniętego. Jesteśmy już w trakcie zmian, które zakończą się w 2025 r.

Co sprawia, że nasze działania nie są pustymi obietnicami?

  • Redukcja masy opakowań produktów marki Carrefour o 5% do 2022 r., w 2018 r. prawie 2 tony.
  • 100% opakowań produktów marki Carrefour nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 r.
  • Zamiana toreb przy kasach na wielorazowe oraz wytworzone w 100% z recyklingu do 2022 r.
  • Recykling i wymiana na wielorazowe materiałów do magazynowania i transportu.
  • Redukcja zużycia stali w transporcie o 1500 kg w 2018 r.
  • Redukcja zużycia tworzywa sztucznego w transporcie o 35 ton w 2018 r.
  • Do 2020 wycofanie ze sprzedaży jednorazowych, plastikowych talerzy i sztućców i zastąpienie ich ekologicznymi odpowiednikami.
Artykuły spożywcze
Drogeria, kosmetyki i zdrowie
Zakupy niecodzienne
Elektronika
Dom i ogród
Wyposażenie domu