Z miłości do zdrowia

 

Kampania  „Z MIŁOŚCI DO ZDROWIA” w Carrefour Polska 

Carrefour odpowiada na potrzeby Polaków, którzy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego odżywiania i od 2014 roku prowadzi kampanię „Z miłości do Zdrowia”. Poza rozszerzeniem oferty produktów bezglutenowych, ekologicznych, lokalnych oraz dla diabetyków czy oferty wyselekcjonowanych produktów „Jakość z Natury Carrefour”, sieć organizuje akcje edukacyjne dla konsumentów. Celem kampanii jest podniesienie świadomości na temat zasad zdrowego odżywiania i promocja zdrowego stylu życia.

BADANIE KONSUMENCKIE

Z badania „Opinie konsumentów wielkomiejskich na temat żywności i żywienia” przeprowadzonego w lipcu 2014 roku przez TNS Polska na zlecenie Carrefour w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Krakowie i Wrocławiu wynika, że dla ponad 60 proc. konsumentów bardzo ważne jest, aby żywność była smaczna, nie zawierała szkodliwych składników, poprawiała kondycję zdrowotną, wpływała na dobry stan zdrowia i zawierała wyłącznie naturalne składniki. Wyniki badania wskazują również, że prawie dwie trzecie mieszkańców dużych polskich miast rozumie zdrową żywność jako produkty bez konserwantów, a prawie połowa z nich uważa, że zdrowe jedzenie to takie, które nie zawiera sztucznych barwników. Ponad 40 proc. utożsamia zdrową żywność także z warzywami i owocami oraz żywnością ekologiczną (37 proc.) i nieprzetworzoną (26 proc.).

ŚWIAT ZDROWIA

Carrefour już teraz może sprostać oczekiwaniom konsumentów oferując im produkty dla diabetyków, bezglutenowe, sojowe, o obniżonej wartości energetycznej oraz wybrane produkty ekologiczne, które znajdują się w specjalnej strefie „Świat Zdrowia”.

Obecnie kompleksowa oferta produktów ekologicznych dostępnych w Carrefour liczy ponad 300 pozycji asortymentowych: na targu świeżości w sklepach Carrefour klienci odnajdą owoce i warzywa, także takie produkowane w gospodarstwach ekologicznych. Oferta eko obejmuje również oliwy i oleje, makarony, kasze, ryż, herbaty, kawy czy produkty dietetyczne w strefie „Świat Zdrowia”. Klienci Carrefour wybierać mogą certyfikowane produkty ekologiczne spośród tych wytwarzanych pod marką własną Carrefour BIO oraz produkowanych pod innymi markami przez niezależnych dostawców. Produkty marki własnej poza tym, że oznaczone są logo unijnym posiadają także certyfikat Agriculture Biologique, przyznawany przez francuskie Ministerstwo Rolnictwa potwierdzający ich ekologiczny rodowód.

Na razie strefa „Świat Zdrowia” funkcjonuje w wybranych sklepach Carrefour w Warszawie, w Krakowie, we Wrocławiu, w Łodzi i w Gdańsku. Z badań TNS Polska dla Carrefour wynika, że dla ok. 20 proc. grupy mieszkańców dużych polskich miast oferta tego typu produktów jest wciąż trudno dostępna, dlatego Carrefour poza rozszerzeniem asortymentu na kolejne lokalizacje, planuje wprowadzać do sprzedaży nowe produkty z tej linii.

 

WSPÓŁPRACA Z POLSKIMI DOSTAWCAMI

Kampania „Z miłości do Zdrowia” to również wsparcie lokalnych producentów oraz współpraca z producentami regionalnej żywności tradycyjnej. Carrefour współpracuje z ok. 400 lokalnymi dostawcami, którzy dostarczają do najbliższych sklepów sieci m.in. pieczywo i produkty mleczne. W niektórych przypadkach współpraca ta owocuje powstawaniem produktów z certyfikatem „Jakość z Natury Carrefour”, który gwarantuje pełną identyfikowalność produktu „od pola do talerza”. Dotychczasowe doświadczenie w tym zakresie pozwala myśleć o poszerzeniu oferty o kolejne produkty od polskich dostawców. Więcej informacji o produktach „Jakość z Natury Carrefour” tutaj.

Dyrektorzy regionalni Carrefour mają pełną autonomię w wyborze i rekomendowaniu dostawców lokalnych. Jako firma odpowiedzialna społecznie Carrefour Polska wierzy, że wsparcie małych i średnich producentów przyczynia się do rozwoju polskiego rolnictwa, a także wpływa pozytywnie na rozwój społeczności lokalnych.

 

PROMOWANIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

W 2014 roku w ramach kampanii „Z miłości do Zdrowia” Carrefour Polska sponsorował Maraton Wrocławski, Maraton Warszawski i Maraton Poznański, promując aktywność fizyczną wśród swoich klientów i pracowników. W tym celu powstała również strona internetowa http://www.carrefour.pl/maratony dedykowana maratończykom, na której mogą znaleźć praktyczne porady dietetyczne opracowane przez specjalistę-dietetyka ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. W 2015 roku strategia wsparcia wydarzeń biegowych w Polsce jest kontynuowana. W kwietniu Carrefour był sponsorem Cracovia Maratonu. Natomiast 13 września odbędzie się 33. PKO Wrocław Maraton, a 27 września 37. PZU Maraton Warszawski. Carrefour jest Partnerem obu wydarzeń. Dotychczas w biegach wspieranych przez Carrefour wystartowało 23 tys. osób. Po wrześniowych imprezach ta liczba wzrośnie nawet do 37 tys. osób.

 

PROGRAM EDUKACYJNY „ABC ZDROWEGO ŻYWIENIA”

Program „ABC Zdrowego Żywienia” skierowany do dzieci i młodzieży oraz osób w wieku 65+ przygotowany został przez Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, finansowany jest ze środków Fundacji Carrefour. Organizacja przeznaczyła na ten cel grant w wysokości 135 874 euro. Zajęcia edukacyjne w ramach programu odbywają się w Krakowie, Lublinie, Olsztynie, Poznaniu, Przasnyszu, Trójmieście, Warszawie i we Wrocławiu. Prowadzą je eksperci z zakresu żywienia i żywności z siedmiu polskich ośrodków naukowych. W czerwcu zakończyły się zajęcia dla najmłodszych. Wzięło w nich udział blisko 800 dzieci. Jesienią 2015 roku odbędą się zajęcia dla seniorów. Więcej informacji na stronie internetowej programu: www.abczywienia.pl
 

MATERIAŁY EDUKACYJNE:

Współpraca Carrefour z naukowcami ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego zaowocowała również opracowaniem materiałów edukacyjnych na temat diety seniorów, pracowników biurowych, dzieci w wieku szkolnym, osób z nadwagą i otyłością, kobiet w ciąży oraz maratończyków. Materiały dystrybuowane były podczas konsultacji dietetycznych dla klientów sklepów Carrefour w hipermarketach na terenie całej Polski. Wzięło w nich udział ok. 1000 klientów.