Składniki:
seler w korzeniu: 1 duży
gałązka zielonego selera: 1
jabłka: 2
płatki migdałowe: 10 dag
śmietana (18%): 5 łyżek stołowych
cytryna: pół
sól i pieprz: do smaku
Słowa kluczowe
Charakterystyka dania
Typ dania: Sałatki, Surówki
Porcje: dla 2 osób
Czas: do 40 minut
Trudności: bardzo łatwy
Koszt: do 20 zł
 

Sposób przyrządzania

Seler i jabłka dokładnie myjemy, obieramy ze skórki i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Mieszamy dokładnie w miseczce. Z cytryny wyciskamy sok i skrapiamy nim zawartość miski. Gałązkę zielonego selera kroimy drobno i dodajemy do surówki. Następnie przyprawiamy surówkę odrobiną soli i pieprzu oraz dodajemy śmietanę. Na koniec wsypujemy płatki migdałowe i wszystko dokładnie mieszamy. Migdały to niezwykle bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawierają także błonnik, minerały (magnez, potas, fosfor, wapń) i witaminy E i B2. Dieta bogata w ten rodzaj orzechów pomaga w obniżeniu poziomu złego cholesterolu i obniża ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej. Migdały są także polecane osobom mającym problemy z nadciśnieniem. Dobroczynny wpływ migdałów jest możliwy jedynie w przypadku jedzenia ich na surowo. Przetworzone (prażone, smażone, gotowane) tracą swoje zdrowotne walory. Trzeba także pamiętać, że zawierają one sporo tłuszczy, jednak nie takich, które byłyby szkodliwe dla zdrowia.
Wszystkie przepisy