Składniki:
6 dkg migdałów
1dkg cukru białego
1 szklanka wody
Słowa kluczowe
Charakterystyka dania
Typ dania: Napoje, Drinki
Porcje: dla 1 osoby
Czas: do 20 minut
Trudności: bardzo łatwy
Koszt: do 20 zł
 

Sposób przyrządzania

Migdały polewamy wrzątkiem i usuwamy z nich skórkę. Następnie wkładamy je do miski z zimną wodą na około 15 minut. Po tym czasie rozdrabniamy je w moździerzu od czasu do czasu skrapiając zimną wodą. Kiedy migdały będą już zmiażdżone ponownie zalewamy je zimną wodą i przelewamy przez sito. Na koniec dodajemy cukier i dokładnie mieszamy. Migdały to niezwykle bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawierają także błonnik, minerały (magnez, potas, fosfor, wapń) i witaminy E i B2. Dieta bogata w ten rodzaj orzechów pomaga w obniżeniu poziomu złego cholesterolu i obniża ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej. Migdały są także polecane osobom mającym problemy z nadciśnieniem. Dobroczynny wpływ migdałów jest możliwy jedynie w przypadku jedzenia ich na surowo. Przetworzone (prażone, smażone, gotowane) tracą swoje zdrowotne walory. Trzeba także pamiętać, że zawierają one sporo tłuszczy, jednak nie takich, które byłyby szkodliwe dla zdrowia.
Wszystkie przepisy